آخرین اخبار :
کد خبر : 44535 پنج شنبه 26 مرداد 1402 سیاست
نماینده ولی فقیه در مازندران:

قوای سه‌گانه بر اساس حق رفتار کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه قوای سه گانه باید بر اساس حق رفتار کنند، گفت: اصل دین بر این است که حق در جامعه شنیده، گفته، قضاوت، داوری و عمل شود.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی به مناسبت گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور در جمع کارکنان دستگاه قضائی ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س)، حادثه بارگاه حضرت شاهچراغ و هتک حرمت آن امامزاده لازم التعظیم، اظهار کرد: موضوعات قضایی بخشی بسیار موثر در روند کلی اصلاحات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه فلسفه قیام امام حسین (ع) برای احیای اصل حق و باطل بوده است، افزود: مهم‌تر از آن هم اصل فلسفه دین است که خدای بزرگ در آیه ۱۰۵ از سوره مبارکه "نساء" می‌فرماید که قضاوت در میان مردم باید براساس حق باشد.

این مسئول بر ضرورت رعایت حق و حقوق در جامعه تاکید کرد و افزود: معنویت و سلامت اخلاقی برای تشخیص حق و باطل، تضمین کننده جانبداری از حق است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه گاه به‌جای جانب حق گرفتن به منافع خودمان فکر کرده و به نفع باطل کار می‌کنیم، بیان کرد: در فعالیت‌های قضایی باید مراقب باشید که جانب ظالمان را نگیرید، همیشه دشمن ظالم و کمک مظلوم باشید.

وی به کارکنان دستگاه قضایی یادآور شد: اگر پشت میز قضایی به نفع مظلوم حکم کردید قلمتان توانا و اگر برعکس آن حکم کردید کار مشکل و سخت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با توصیه بر به جاآوردن نماز اول وقت و اهمیت به این واجب دینی، خاطرنشان کرد: چهره دین شما نماز است، نماز را باحضور قلب بخوانید، نماز جمعه را در برنامه‌ریزی‌های خود به حساب بیاورید، چرا که نماز جمعه امانت شهدا و دین است، هم نماز و هم نصیحت و موعظه است.

انتهای پیام

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها