آخرین اخبار :
کد خبر : 44533 چهارشنبه 25 مرداد 1402 اجتماعی

رقابت ۱۵۰ قاری در بزرگترین رویداد قرآنی مازندران در آمل

چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف مازندران در مرحله استانی با رقابت ۱۵۰ قاری برادر و خواهر به میزبانی شهرستان آمل درحال برگزاری است.

در روز دوم این مسابقات،  قاریان برادر برتر راه یافته ازمرحله منطقه ای در مرحله استانی این مسابقات در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم علیه‌السلام آمل با هم رقابت می کنند.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه مازندران گفت: قاریان برتری راه یافته از مرحله منطقه ای در مرحله استانی درهشت رشته حفظ ۵، ۱۰، ۱۵ ، ۲۰ و کل قرآن کریم، تفسیر،  قرائت، ترتیل، دعاخوانی، مدیحه سرایی، هم خوانی و اذان برای صعود به مرحله کشوری این مسابقات در حال رقابت هستند.

حجت الاسلام حیدری‌جناسمی افزود: در این دوره و با توجه به حضور پرتعداد نخبه های قرانی، جای امیدواری است که قاریان برتر با کسب امتیازهای لازم به مرحله کشوری صعود کنند.

وی اضافه کرد: در نخستین روز مسابقات استانی قرآن کریم روز سه شنبه دربخش خواهران برگزار و برترین ها نیز مشخص شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه امسال برای شرکت در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف استان حدود ۲هزار و ۶۰۰ نفر از شهرهای مختلف استان نام نویسی و رقابت کردند، تصریح کرد: این تعداد در ۵ مرحله این مسابقات به صورت منطقه ای با هم رقابت و در نهایت حدود ۱۵۰ نفر به مرحله استانی صعود کردند.

حجت الاسلام حیدری‌جناسمی با بیان اینکه مسابقات قرآنی اوقاف بزرگترین رویداد قرآنی کشور است که در مراحل منطقه‌ای، استانی، کشوری و بین‌المللی برگزار می‌شود، خواستار توجه بیشتر به قرآن کریم در جامعه شد و افزود: تعداد موقوفات قرآنی استان مازندران محدود است و ضرورت دارد خیران و واقفان خیراندیش برای برگزاری محافل قرآنی و ترویج معارف قرآن کریم در استان وقف‌های جدیدی ثبت کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها