آخرین اخبار :
کد خبر : 44527 دوشنبه 23 مرداد 1402 اقتصاد
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران مطرح کرد

افزایش ۷۵ درصدی فعالیت بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران از افزایش ۷۵ درصدی بندر نوشهر طی ۵ ماه گذشته خبر داد و گفت: فعالیت بنادر فریدونکنار و نوشهر در مجموع ۹۱ درصد افزایش داشته است.

سعید کیاکجوری امروز در آئین تجلیل از خبرنگاران نوشهر که در سالن بندر نوشهر برگزار شد، از بندر به عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‌های اقتصادی منطقه یاد کرد و افزود: آبراه و لایروبی برای بندر مسئله بسیار مهمی است.

وی افزود: در گذشته کشتی‌هایی با آبخور ۳.۷ متر برگشت داده می‌شدند و پهلوگیری نمی‌شدند اما طی چند روز گذشته توانستیم کشتی با آبخور ۴.۳۰ متر را پهلوگیری کنیم که تا حدی نگرانی ها رفع شد.

این مسئول با عنوان اینکه میزان تخلیه و بارگیری از جمله شاخص‌های سنجش به شمار می‌رود، افزود: طی پنج ماه اخیر میزان تخلیه و بارگیری بنادر فریدونکنار و نوشهر  ۹۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران تصریح کرد: میزان فعالیت و تخلیه و بارگیری در بندر نوشهر ۷۵ درصد رشد داشته است.

کیاکجوری با اشاره به مصوبه دولت برای دریافت اراضی ۲۰۰ هکتاری ایجاد پس‌کرانه و بندرخشک از سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تولید تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی در بندر خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه برای ۲۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

در ادامه رستم زرودی فرماندار نوشهر گفت: تعداد ۷۴ داوطلب در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس برای انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور استاندار تمامی شکایت از خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان پس گرفته شده است، افزود: کار خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود.

زرودی از خبرنگار به عنوان یک فرصت و سرمایه انسانی در جامعه ذکر کرد و یادآور شد: نباید به خبرنگاران به دید تهدید نگاه کرد.

مهرداد خزایی مدیرکل منابع طبیعی مازندران - نوشهر نیز با تقدیر از تلاش‌های خبرنگاران، با توجه به تغییر اقلیم توجه به مسائل منابع طبیعی را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: باید در نگهداری و حفظ منابع طبیعی تلاش شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها