آخرین اخبار :
کد خبر : 43493 چهارشنبه 4 مرداد 1402 صنعت
نیروگاه نکا

طی چهار ماه ابتدای امسال: توليد انرژي خالص در نيروگاه نکا از مرز دو میلیارد و 934 میلیون کیلو­وات ساعت گذشت

نيروگاه شهيدسليمي نکا در چهار ماه ابتدای امسال بیش از دو میلیارد و 934 میلیون و 316 هزار کیلووات ساعت انرژی خالص تولید کرد.

مديرعامل شرکت مديريت توليدبرق نکا با اعلام اين خبر افزود: در شرایط سخت تیر ماه امسال و با توجه به محدودیت ناشی از کاهش سطح آب دریا بيش از 965 میلیون و 850 هزار­کيلووات ساعت انرژي خالص در واحدهاي بخاري و بلوک سيکل ترکيبي توليد و به شبکه سراسري برق کشور تزريق شد.

نوراله ادبي فيروزجائي با بيان اينکه در چهار ماه گذشته بیش از 78.5 درصد انرژي توليدي در واحدهاي بخار و حدود 21.5 درصد در بلوک سيکل ترکيبي بدست آمد، گفت: در چهار ماه ابتداي امسال بيش از 29 درصد انرژي تعهدي سالانه نيروگاه، طبق برنامه محقق شد.

وي همچنين با اشاره به افزايش فزاينده دماي هوا در کشور افزود: براي ارتقاء آمادگي واحدها براي توليد پايدار انرژي در ايام پيک مصرف تابستان، همکاران ما با توجه به فرايند سخت توليد برق در محیط های پراسترس، گرم و طاقت فرسا، شبانه روزي و بي وقفه در تلاشند تا با مرتفع نمودن سریع محدودیت ها، در توليد مطمئن و پايدار برق و نيز آسايش مردم خللي بوجود نيايد، اما از مشترکان فهيم تقاضا داريم که مثل هميشه با مديريت کردن مصارف انرژي خود در زمان هاي اوج مصرف، به خادمان خود در صنعت برق کمک کنند تا دوران اوج مصرف تابستان امسال را بدون خاموشی سپري کنيم.

نيروگاه شهيدسليمي نکا با 4 واحد بخار440 مگاواتي، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و تأمين بيش از 4 درصد برق کشور نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها