آخرین اخبار :
کد خبر : 43492 سه شنبه 3 مرداد 1402 صنعت
نیروگاه نکا

­­­­­باحضور امام جمعه شهرستان نکا: سوگواری محرم و پاسداشت هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نيروگاه نكا برگزارشد

      در پنجمین روز محرم ­الحرام و به مناسبت ایام سوگواري سالار شهيدان و گرامیداشت هفته احياء امر به معروف و نهي از منکر مراسمی در نیروگاه شهیدسلیمی نکا برگزار شد.

      در این مراسم امام جمعه شهرستان نکا طی سخنانی به تشریح و تبیین اهمیت و قداست حضور در محافل ذکر و یاد حضرات اهل بیت(ع) و فلسفه برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) پرداخت.     

     حجت ­الاسلام والمسلمین محمدصادق محمدی­ لائینی حضور با استناد به احادیث و روایات مجالس مدح و یاد اهل بیت را از عوامل هبوط فرشتگان الهی عنوان کرد و گفت: به تصریح روایات، در هر محفلی که معارف و مدح و منقبت اهلبیت بیان شود، بویژه در مجالس اقامه سوگواری امام حسین(ع)، فرشتگان حضور گسترده­ای دارند و عزاداران را احاطه می­کنند.   

      وی در ادامه به طرح و پاسخ­گویی به شبهه علل برگزاری مراسم سوگواری برای امام حسین(ع) پرداخت و گفت: قدرشناسی و تجلیل از فداکاری و از خودگذشتگی شهدای کربلا برای احیاء دین اسلام،              زنده­ نگهداشتن حماسه کربلا از گزند گذر زمان تا در اثر مرور زمان کمرنگ و فراموش نشود و مهمتر آنکه ما سوگواری برای امام­ حسین(ع) را به سفارش پیامبر اعظم و ائمه معصومین صلوات­ ا.. علیهم انجام می­دهیم چون در روایات داریم که همه پیامبران برای امام حسین عزاداری کردند.

      همه ساله ویژه برنامه ­های عزاداري حضرت اباعبدا…الحسين(ع) و ياران با وفاي آن حضرت، با حضور پرشور عاشقان اهل بیت، از اول تا دوازدهم محرم همراه با اقامه نماز ظهر و عصر و سخنرانی خطبا و وعاظ و نوحه ­سرایی ذاکران خاندان عصمت و طهارت با شكوه خاصي در نمازخانه نيروگاه برگزار می­گردد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها