آخرین اخبار :
کد خبر : 43487 جمعه 23 تير 1402 اجتماعی

داستان پردازی؛ حلقه مفقوده روابط عمومی ها

به مناسبت ۲۲ تیرماه روز ملی" فناوری اطلاعات" انجمن روابط عمومی ایران نمایندگی مازندران، سمینار آموزشی تخصصی مدیریت پیشرفته روابط عمومی و فناوری اطلاعات را با حضور دکتر حمید شکری خانقاه مدیرگروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران در شهرستان نور برگزار کرد.

حمید شکری خانقاه شامگاه پنج شنبه ۲۲ تیرماه در سمینار تخصصی مدیریت پیشرفته روابط عمومی ها که در نور برگزار شد، با اشاره به اینکه شاخص کلیدی روابط عمومی حل مسائل و مشکلات ارتباطی  سازمان است، اظهار کرد: روابط عمومی  اطلاع رسانی صرف و تلاش برای برقراری ارتباط  نیست، روابط عمومی یعنی برنامه ریزی و مدیریت پیشرفته نفوذ در افکار عمومی برای افزایش سرمایه اجتماعی سازمانی است‌ که با تعامل و ارتباطات و تبادل اطلاعات میسر می شود.

وی تصریح کرد: شاخص های سرمایه اجتماعی شامل وفاق اجتماعی، مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی است.

نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی، روابط عمومی را  بر دو نوع سنتی و مدرن تقسیم  کرد و گفت: روابط عمومی سنتی معمولا بر پیام های بی محتوا، بی ربط و با تکیه به متن های طولانی و اغلب بدون استراتژی هستند.

شکری خانقاه با بیان اینکه روابط عمومی ناکارآمد صرفا اطلاع رسانی می کند و بی برنامه است، ادامه داد: کلیشه گرایی، محافظه کاری، عدم وظیفه گرایی، نداشتن خلاقیت و غیره از جمله خصوصیات روابط عمومی ناکارآمد است.

وی افزود: روابط عمومی باید با افزایش بهره وری، سازماندهی مجدد، مهندسی مجدد و الگوسازی خود را متحول کند.

این استاد دانشگاه روابط عمومی را دارای سه سطح پایه، حرفه ای و تخصصی دانست و معتقد است: اتاق روابط عمومی حرفه ای و تخصصی از کریدور روابط عمومی پایه می گذرد.

شکری خانقاه خاطرنشان کرد: مدیران روابط عمومی در سطح  پایه باید از دانش، مهارت، نگرش و رفتار ارتباطی بالا برخوردار باشند.

وی گفت: یک روابط عمومی باید گشودگی، جمع گرایی، کار تیمی، هوش هیجانی، وظیفه شناسی، انعطاف پذیری و انطباق پذیری با جامعه را ابتدا از خود آغاز کند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: مهارت تغییر، لازمه زندگی است که باید آن را در خود ایجاد کنیم و برای این کار باید مهارت فردی چون سواد خواندن و نوشتن، سواد  عاطفی، سواد ارتباطی، مالی، رایانه ای، آموزش و پرورش، رسانه ای را تقویت کنیم.

حمید شکری خانقاه معتقداست: ابزارهای هوشمند کارساز نیستند و روابط عمومی هوشمند، مدیر ارتباطی هوشمند را می طلبد.

وی تصریح کرد: یک فرد با دو ترکیب صمیمیت، صلاحیت و شایستگی بالا می تواند به یک انسان کاریزما تبدیل شود.

مدیرگروه تخصصی روابط عمومی باشگاه مدیریت رسانه و توسعه سواد رسانه ای یونسکو_ ایران افزود: روابط عمومی پایه، زمانی قدرتمند است که بتواند ارزش ایجاد کند و این ارزش با محبوبیت، مطلوبیت، مقبولیت ایجاد می‌شود.

شکری خانقاه، داستان پردازی و سناریو نویسی را حلقه مفقوده بیش از ۹۰ درصد روابط عمومی ها بیان کرد.

وی گفت: روابط عمومی ها باید حرکت در رسانه های نوین و تولید محتوای موبایلی را اجرا کنند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: بر اساس تحقیقات اخیر ۸۴ درصد مردم اطلاعات خود را از طریق چشم مانند عکس نوشته، اینفوگرافیک، تیزر، موشن گرافی و غیره دریافت می کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها