آخرین اخبار :
کد خبر : 43478 یکشنبه 18 تير 1402 صنعت
نیروگاه نکا

آئين جشن عيد سعيد غديرخم در نيروگاه نكا برگزارشد

به مناسبت گراميداشت افضل الاعياد، عيد سعيد غديرخم سالروز استقرار امامت و اعلان وصايت اميرالمؤمنين، حضرت علي بن ابيطالب(ع) آئين جشن با شكوهي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

   به مناسبت گراميداشت افضل­الاعياد، عيد سعيد غديرخم سالروز استقرار امامت و اعلان وصايت اميرالمؤمنين، حضرت علي­بن ابيطالب(ع) آئين جشن با­شكوهي در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

 در اين مراسم امام جماعت نیروگاه طي سخناني ضمن تبریک عید سعید غدیر خم به تبيين اهميت و فضيلت واقعه غدير از ديدگاه روايات پرداخت.

      حجت ­الاسلام والمسلمین حسینعلی عموزادی با استناد به آيه 67 سوره مباركه مائده، فلسفه برپایی واقعه غدیر را اعلام ولایت و امامت حضرت علی(ع) بیان کرد و افزود: در اين آيه كه سند محكمي براي اثبات واقعه غدير است، به روشني بيان شده كه نصب امام و جانشينان پيامبر اكرم(ص) به اراده خداوند صورت مي­گيرد و پيامبر(ص) در روز غدير مأموريت يافتند كه اين انتصاب را به صورت شفاف، رسمي و علني به همگان ابلاغ نمايند تا راه بهانه­­ گیری و ايجاد شبهه در بحث جانشینی پیامبر اکرم(ص) مسدود گردد.

      در ادامه ذاکر اهلبیت عصمت و طهارت علی عظیمی از همکاران شرکت با قرائت اشعاری در تبیین عظمت واقعه غدیر و بیان فضائل حضرت علی(ع) به مدیحه ­سرایی پرداخت.

      در پايان مراسم به ميمنت اين عید خجسته، 5 نفر از حضار به قيد قرعه برای زیارت بارگاه ملکوتی  حضرت ثامن الحجج(ع) انتخاب شدند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها