آخرین اخبار :
کد خبر : 43416 چهارشنبه 27 ارديبهشت 1402 دولت و ادارات
معاون عمرانی استاندار اعلام کرد:

آغاز بررسی و تصمیم‌گیری برای ساختمان‌های ناایمن در مازندران

رضا علیخانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، گفت: بررسی و تصمیم گیری برای ساختمان‌های ناایمن در مازندران آغاز شده است. ‎

رضا علیخانی در نشست کارگروه ساختمان‌های ناایمن مازندران، عصر امروز با بیان اینکه تاریخچه و وضعیت فیزیکی ساختمان‌های ناایمن مازندران مطالعه می‌شود، اظهار کرد: در شناسایی ساختمان‌های ناایمن، توجه به بستر و عرصه و همچنین وضعیت مقاومت و استحکام بناها مورد توجه قرار می‌گیرد و در این دو صورت می توان تصمیم گرفت که ساختمان‌ها از ایمنی کافی برخوردار هستند یا نا ایمن می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه این دو کار باید با دامنه وسیع تحقیقاتی انجام شود، افزود: پهنه بندی به ویژه برای شهرهای بزرگ به سرعت انجام شود و در مطالعه نیز ریسک های مربوط به ایمنی ساختمان به حداقل برسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران از آغاز طرح شناسایی ساختمان‌های ناایمن در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر استان خبرداد و یادآورشد: در این شهرها ساختمان‌های مرتفع با جمعیت بالا و اماکن عمومی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازد و احتمال فرونشست و رانش دارند؛ در اولویت شناسایی قرار بگیرند.

علیخانی با بیان اینکه بناهای قدیمی و تاریخی که نا ایمن هستند، باید ایمن سازی شوند، تصریح کرد: هم زمان نیز اصلاح بافت فرهنگی و تاریخی این اماکن برای ایجاد مرکز تفریحی و تجاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه دلایل نا ایمن بودن ساختمانها که بر اساس شاخص های اعلام شده تعیین شده است باید برای آنها تصمیم گرفته شود تا کار آغاز گردد، خاطرنشان کرد: تصمیم گیری برای ساختمان‌های شهرستان‌ها از جلسات بعد با حضور شهرداران آغاز می شود.

معاون عمرانی استاندار مازندران از بررسی ۳ موضوع ساختمان‌های ناایمن، فرونشست و حریق در کارگروه خبر داد و گفت: ساختمان‌ها به ویژه، مهم و حساس تقسیم می‌شوند و اولویت با ساختمان‌های بلند مرتبه و مهم است تا در جلسات کارگروه مطرح شود.

وی با بیان اینکه کمیته پایش ساختمان‌های ناایمن راه اندازی و فعال شود، افزود: آمل، بابل، قائم‌شهر و ساری ۴ شهر اولویت اجرای طرح است و آغاز کار از ساری به عنوان مرکز استان خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به اینکه همه جوانب از مسائل معیشتی و کسب و کار نیز در حین مطالعات ساختمان ها دیده می شود، تصریح کرد: تصمیمات باید برمبنای عقل، خرد و تجربه باشد و ساختمان ها از لحاظ فنی و عمرانی به صورت دقیق بررسی شود.

علیخانی از رصد و پایش ساختمانهای ناایمن در شهرستان ها و کدگذاری و لکه گذاری جهت طرح در کارگروه تصمیم گیری برای آنها خبر داد و یادآورشد: ساختمان‌ های با ناایمنی بالا پلمپ خواهد شد و دستگاه های نظارتی و قضایی نیز جهت بررسی دقیق به کارگروه دعوت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی جوانب از تاسیسات تا ابنیه بررسی و از افراد بهره بردار در این ساختمان ها نیز کسب اطلاعات می شود تا نقاط بحرانی و ایرادات ساختمان به صورت اصولی و ریشه ای شناسایی شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها