آخرین اخبار :
کد خبر : 43391 یکشنبه 3 ارديبهشت 1402 اقتصاد
رئیس سازمان خصوصی سازی کشورمطرح کرد

تدوین طرح جامع املاک مازاد دولتی در استان مازندران

معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در مولد سازی املاک مازاد در کشور، حرف درمانی مشکلی را حل نمی کند و تعیین تکلیف اراضی و املاک مازاد کشور در حال انجام است، گفت: در بازدید میدانی از فرح آباد و بندر امیرآباد نیازمند رفع برخی موانع به صورت کشوری در حوزه فروش املاک مازاد هستیم.

حسین قربانزاده امروز در جلسه مولدسازی و آزادسازی اموال مازاد دولت که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای میدانی شاهد تملک دولتی در حاشیه ساحل و سایر مناطق هستیم، مازندران به عنوان یکی از مقصدهای مهم گردشگری کشور نیاز به تحول سازی و خصوصی سازی دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور تعیین تکلیف اراضی بدون سند و مشاغل اقتصادی زیرزمینی را خیزش خلق ثروت در دیگر کشورها دانست و گفت: مازندران بر گنجینه املاک قرار دارد و اگر حاکمیت تسهیلگری در آزادسازی املاک مازندران انجام دهد این استان در اثر کسب ثروت می‌تواند سبب رونق اقتصاد و شکوفایی کشور شود.

این مسئول ریسک پذیر نبودن مسئولان و توقف امور را از مهمترین موانع در زمینه تعیین تکلیف املاک مازاد برشمرد و تصریح کرد: ترس از نهادهای نظارتی ممکن است با تصمیم نگرفتن‌ها موجب عقب ماندگی‌ها شود.

به گفته قربانزاده ۱۰۰ هکتار اراضی منطقه گهرباران بلااستفاده است و بروکراسی اجازه تحول و تحرک اقتصادی را در تعیین تکلیف این املاک مازاد نمی‌دهد .

رئیس سازمان خصوصی سازی کشور بیان کرد: تعیین تکلیف املاک در همه دستگاه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

قربانزاده با بیان اینکه باید نرخ تشکیل سرمایه ثابت متحول شود و هدف اجرای طرح تعیین تکلیف املاک بود، خاطرنشان کرد: بسته رونق در ازای تعیین تکلیف املاک مازاد توسط مدیران طراحی شود.

این مسئول تصمیم گیری در خصوص انفال را براساس  تصمیم مصوبه سران قوا امری مهم برشمرد و افزود: پایش مازندران در بازه‌های زمانی کوتاه و بهم زدن مناسبات دست و پا گیر قانونی را دنبال می‌کنیم .

قربانزاده گفت: یکسال و نیم باقی مانده زمان اجرای طرح تعیین تکلیف املاک مازاد است.

وی افزود:خیزش خلق ارزش از ثروت و دارایی می‌تواند انقلاب ایجاد کند و زمینه مردمی سازی اقتصاد شود.

وی شناسایی املاک گران قیمت و تدوین طرح جامع املاک مازاد دولتی در استان مازندران  را خواستار شد و افزود: باید زمینه استفاده همه مردم و کارکنان دولت را در مازندران ایجاد و تحول مردمی کردن اقتصاد را به وجود آوریم.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها