آخرین اخبار :
کد خبر : 42267 شنبه 20 اسفند 1401 اقتصاد
استاندار مازندران در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان:

جهاد کشاورزی مازندران، مقوله دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه را فعالانه دنبال کند

استاندار مازندران، خواستار پرداختن جهاد کشاورزی مازندران به مقوله دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه شد و گفت: با دیپلماسی فعال، امنیت غذایی استان و کشور را تامین کنیم. ‎

حسینی‌پور گفت: همانطور که مازندران بازار مرغ کشور را تامین و تنظیم می‌کند، کشور هم باید نیازمندی‌های این استان را تامین و بازار مازندران را تنظیم کند.

استاندار مازندران در جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با اشاره به اینکه واردات دام زنده از کشورهای همسایه پیگیری شود، اظهار داشت: در راستای دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه وارد مذاکره شویم و با دیپلماسی فعال، امنیت غذایی استان و کشور را تامین کنیم.

استاندار مازندران خواستار پرداختن جهاد کشاورزی مازندران به مقوله دیپلماسی غذایی با کشورهای همسایه شد و افزود: باید از ظرفیت‌ها، امتیازات و امکانات موجود در تامین نیازمندی‌های استان استفاده کنیم.

وی شرایط امسال را به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان و سال نو ویژه خواند و اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به مردم و مسافرین ایجاد شود و همه امکانات و اقلام برای مردم استان و مسافرین فراهم شود.

حسینی‌پور گفت: با توجه به اینکه میزبان میلیون‌ها مسافر در استان هستیم باید از خدمات ملی هم بویژه در برخی اقلام بهره‌مند شویم.

استاندار مازندران گفت: مرغ و گوشت منجمد در مناطق محروم و دورافتاده استان توزیع شود و با کمک بسیج، گروه‌های جهادی و بخشداران، توزیع اقلام اساسی در این مناطق صورت گیرد.

وی اظهار کرد: از جهاد کشاورزی انتظار کار جهادی داریم و این خدمات باید در مناطق محروم استان ملموس و مشهود باشد.

استاندار مازندران خواستار راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی در ماه مبارک رمضان شد و گفت: آثار و تبعات خدمت‌رسانی به روستاییان و محرومان از برکات ارزشمند و اخروی برخوردار است.

وی با هشدار به کسانی که قصد برهم زدن آرامش بازار را دارند، تاکید کرد: با هرگونه فساد و تخلف و خیانت به مردم برخورد قاطع داریم و نمی‌گذاریم انحرافی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم بوجود آید.

حسینی‌پور ادامه داد: تحقیقات کشاورزی مازندران باید وسط میدان باشد و برنج‌های بی کیفیت را از چرخه تولید خارج کند و ارقامی را معرفی کند که هم کیفی باشد و هم صادرات محور و تجاری باشد.

استاندار مازندران همچنین خواستار عرضه مستقیم برنج به مسافران استان شد و گفت: برنامه و طرحی ارائه کنیم که مسافران برنج مصرفی خودشان را مستقیما از مازندران تهیه کنند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها