آخرین اخبار :
کد خبر : 42261 جمعه 19 اسفند 1401 اقتصاد

آغاز عملیات ساخت چهار فروند شناور مدرن مورد نیاز ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

عملیات اجرایی ساخت 4 فروند شناور مدرن مورد نیاز کشور از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شرکت کشتی سازی صدرا واگذار شد.

پیش از ظهر امروز با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ساخت دو فروند کشتی در مجتمع کشتی سازی صدرا مازندران آغاز شد.

 این پروژه بزرگ ملی شامل دو فروند شناور ۳۵۰۰ تنی چند منظوره با ظرفیت حمل ۱۲۲ کانتینر و دو فروند شناور رو رو کانتینری چهار هزار تنی با قابلیت حمل حدود ۴۰ دستگاه کامیون به همراه راننده ۱۹۸ کانتینر عمومی و ارزش بالغ بر ۵۰ میلیون دلار است.

پروژه مذکور در سایه شدیدترین تحریم‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در ایران اجرایی شده و تمامی مراحل ساخت شناورهای مذکور توسط متخصصان داخلی و زیر نظر موسسات رده بندی ایرانی انجام می‌شود.

تمامی مراحل ساخت شناورهای مذکور توسط متخصصان داخلی و زیر نظر موسسات رده بندی ایرانی انجام خواهد شدهمچنین اجرای این پروژه علاوه بر اشتغالزایی برای مجموعه یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیر مستقیم منجر به فعال شدن بسیاری از صنایع کوچک وابسته شده با انتقال دائم و پایدار دانش ساخت کشتی در داخل را به همراه دارد.

با توجه به حضور حضور قدرتمند و موثر کشور در دریای خزر انجام این پروژه‌ها آغازی جهت ادامه فعالیت‌های گسترده مشابه در کشور خواهد بود.

 این پروژه می‌تواند زمینه ایجاد یک قطب بزرگ کشتی سازی در شمال کشور را فراهم نماید.

 گفتنی است در این مراسم که روز جمعه ۱۹ اسفندماه در مجتمع کاسپین برگزار شد استاندار مازندران و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتی سازی صدرا نیز حضور داشتند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها