آخرین اخبار :
کد خبر : 42252 سه شنبه 16 اسفند 1401 صنعت
نیروگاه نکا

به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختكاري: آیین غرس يك هزار نهال در نيروگاه نكا برگزار شد

به مناسبت هفته منابع طبيعي و روز درختكاري آیین غرس يك هزار نهال در نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد.

      در این مراسم که با حضور رئیس اداره منابع طبیعی و جمعی از پدران شهدای مدافع حرم شهرستان نکا، مديران، كاركنان و ايثارگران شركت برگزار­شد، مدیر عامل شركت مديريت توليد برق نكا طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز درختکاری و تقدير از زحمات كاركنان فضاي سبز نيروگاه به بیان اهميت و قداست درخت­كاري از دیدگاه دين مبين اسلام و بيانات و سيره عملي حضرات معصومين(ع)پرداخت.

     حسینعلی تازیکی تلاش در جهت توسعه فضاي سبز و درخت­كاري را امري مقدس و از برنامه ­هاي جدي نيروگاه عنوان كرد و گفت: درخت­كاري و توجه به گسترش فضاي سبز در كنار توليدبرق مستمر و پايدار علاوه بر ايجاد لطافت و زيبايي محيط­ كار، موجب ايجاد شور و نشاط در كاركنان، كاهش آسيب­ها و تبعات ناشي از صنعت و ارتقاء سلامت محيط­زيست مي­شود.

    در ادامه کوروش روحانی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا با تشکر از اقدامات نیروگاه شهید سلیمی نکا در راستای گسترش فضای سبز، با استناد به بیانی از مقام معظم رهبری که فرمودند «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود» بیان داشت: منابع طبیعی یک زنجیره به هم پیوسته است که خلاء در یک منطقه باعث تبعاتی در مناطق دیگر مي شود، لذا حفظ و حراست از منابع طبیعی وجلوگیری از آسیب به آن باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

     در پایان هادی اصغری سرپرست امور نظارت برخدمات نیروگاه گزارشی از اقدامات انجام شده در شرکت ارائه نمود.

    در ادامه نيز كاركنان نیروگاه براي غرس نهال با ذکر صلوات یاد و نام شهدای نیروگاه را گرامی ­داشتند و به نیت 33 شهید والامقام نیروگاه، شهید خوشنام مدفون در نیروگاه و شهدای جبهه مقاومت 180 اصله نهال در ضلع جنوبی مهمانسرای نيروگاه غرس شد.

   این خبر می افزاید: كاشت بيش از يك هزار اصله نهال صنوبر، افرا، کاج برگ ريز، انار، سیب، لیمو، هلو و شلیل در زمینی به مساحت 4400 مترمربع از اهم برنامه ها و اقدامات نيروگاه در راستاي گسترش فضاي سبز در سال 1401 بود.

 در حال حاضر نیروگاه شهیدسلیمی با احتساب یک گلخانه به مساحت 180 مترمربع جهت کاشت و تکثیر گل­های زینتی، باغچه­ ای و آپارتمانی درمجموع دارای 106 هکتار فضای سبز در 4 مجموعه­ شهرک شهیدعباسپور، ایستگاه تخلیه سوخت نکا، محوطه­ نیروگاه و مهمانسرا است که از اين ميزان بيش از  30 درصد و در حدود 41 هكتار از مساحت مجموعه نيروگاه به فضاي سبز اختصاص يافته كه نقش موثري در ايجاد هواي پاك و كاهش آلايندگي دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها