آخرین اخبار :
کد خبر : 42248 دوشنبه 15 اسفند 1401 فرهنگ

رامسر، ژئوپارک شمال کشور می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی. گردشگری و صنایع‌دستی رامسر از پیشنهاد و پیگیری برای تصویب رامسر به‌عنوان ژئوپارک شمال کشور خبر داد.

نادر سحرخیز با بیان اینکه ژئوپارک رامسر با توجه به شاخصه‌های طبیعی شهرستان گردشگری رامسر از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: باید تلاش کنیم این شهر ویژه در فهرست مناطق نمونه جهان به ثبت برسد و موجب تحول در اقتصاد گردشگری منطقه شود.

او افزود: از جنگل‌های زیبایی دالخانی و صفارود گرفته تا اشکال سنگی آهکی و آبگرم‌های طبیعی و طبی و سواحل زیبا، عارضه‌های طبیعی، غار‌ها و کو‌های سربه فلک کشیده، رامسر را به زیباترین نقطه جهان تبدیل کرده است و نیاز به معرفی بین‌المللی دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رامسر گفتد: وجود این اکوسیستم متنوع باعث شده است رامسر زیبا مقصد اصلی گردشگران از نقاط مختلف کشور و جهان باشد و با ثبت این شهر زیبا در فهرست ژئوپارک‌های دنیا مطمعن هستیم بهره‌وری زیادی نصیب اقتصاد شهرو کشورمان شود.

سحر خیز تنوع زمین شناختی در جنبه‌های اکولوژی باستانشناسی و محیط زیستی همگی در مقیاسی کوچک در این شهر وجود دارد تنوع آب و هوایی و اقلیم‌های متنوع همه از شاخص‌هایی هستند که می‌تواند رامسر را کاندید برای ژئوپارک بزرگ خاورمیانه کند.

او پی‌گیری موضوع ژئوپارک را از برنامه‌های مهم شهرستان دانست و خاطر نشان کرد باید همت شهرستانی و استانی در این خصوص باشد که منجر به معرفی جهانی این شهر زیبا شود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها