آخرین اخبار :
کد خبر : 42242 یکشنبه 14 اسفند 1401 اجتماعی
بارضایت ‌اولیای دَم در شهرستان آمل

زندانی محکوم به قصاص پس از ۱۱ سال آزاد شد

زندانی ‌محکوم‌ به ‌قصاص‌نفس ‌در زندان‌ آمل ‌پس ‌ از ۱۱ سال‌ تحمل‌ حبس ‌با رضایت ‌اولیای‌دم ‌از زندان ‌آزاد ‌و به ‌آغوش ‌خانواده‌ خود بازگشت.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت‌الاسلام اکبری اظهار کرد: با عنایت به سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و گرفتن رضایت از شاکیان با اقدام شایسته و قابل تحسین اولیای دم  یک زندانی محکوم به قصاص نفس پس از ۱۱ سال تحمل حبس از زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده باز گشت.

این مقام عالی قضایی در مازندران گفت: آموزه‌های دینی ما به ترویج فرهنگ عفو، گذشت و آثار آن تاکید فراوان کرده تا جائی که امیرالمومنین (ع) در حدیثی فرمودند؛ لذتی که در بخشش وجود دارد در انتقام نیست.

حجت‌الاسلام اکبری با تحسین کار بسیار ارزشمند اولیای دم در عمل به آیات الهی و قرآن کریم، اظهار کرد: شیرینی گذشت و بخشش برای هر دو خانواده وجود دارد و صلح و دوستی جای کینه و کدورت را خواهد گرفت که همانا رضایت باری تعالی هم در مصالحه و برادری است.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین از تلاش‌های رئیس و دادستان شهرستان آمل، اداره کل زندان استان و اعضای شورای حل اختلاف زندان شهرستان و سایر معتمدین شهر و اقدام ایثارگرانه و بزرگوارانه اولیای دم برای همکاری در رضایت و آزادسازی زندانی محکوم به قصاص قدردانی کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها