آخرین اخبار :
کد خبر : 41185 جمعه 21 بهمن 1401 صنعت
نیروگاه نکا

نیروگاه نکا نیروگاه مقدسی برای جمهوری اسلامی است

سید یعقوب محمد مرادی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران براي پیگیری امور ایثارگران از نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید کرد.

       سید یعقوب محمد مرادی مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران براي پیگیری امور ایثارگران از نیروگاه شهید سلیمی نکا بازدید کرد.

      در این بازدید مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در این شرکت، نیروگاه نکا را نیروگاه مقدسی برای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت:  نیروگاه نکا مشهد 25 شهید سرافراز جنگ تحمیلی است که در شرایط بحرانی دفاع مقدس در سنگر تولید و در حال جهاد به درجه رفیع شهادت نائل شدند و خون پاکشان باعث قداست و سرافرازی این مجموعه است.

     سید یعقوب محمد مرادی با تشکر از اقدامات انجام شده در این شرکت در تبدیل وضعیت جمع كثيري از ایثارگران اظهارداشت: ما مدیون ایثارگران هستیم و باید تمام تلاشمان را برای رفع مشکلات و بهبود شرایط این خانواده ها بکار بگیریم.

محمدمرادي مشکلات پیش روی نیروگاه نکا را قابل حل دانست و بیان داشت: این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه های کشور است و همه ما مسولان بايد با هم اندیشی این مسائل را مرتفع نماییم تا تراز اين نیروگاه حفظ شود. 

وي ضمن بازديد از تاسيسات نيروگاه بويژه حوضچه آرامش و مجموعه آب شیرین کن و نشست با مديران با تنی چند از ایثارگران نيروگاه نيز از نزديك دیدار كردند.

اين نيروگاه در طول سالهاي 1365 تا 1367 سه بار مورد شديدترين حمله‌هاي هوايي دشمن قرار گرفت كه درمجموع 25 نفر شهيد و 93 نفر مجروح شدند و خسارات فراواني به تجهيزات نيروگاه وارد شد كه در طول مدت بازسازي، درحدود 18.5 ميليارد كيلووات ساعت با عدم توليد مواجه بود. بخش‌هاي آسيب ديده بوسيله كاركنان نيروگاه و پيمانكاران داخلي بصورت شبانه‌روزي بازسازي و واحدها وارد مدار توليد شد.

كاركنان نيروگاه نكا با حضور در صحنه هاي نبرد عليه دشمن بعثي نيز 8 شهيد و 61 جانباز را تقديم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نمودند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها