آخرین اخبار :
کد خبر : 39954 شنبه 9 مهر 1401 صنعت
نیروگاه نکا

يادواره 33 شهيد والامقام نيروگاه شهيدسليمي نكا برگزار شد

سي­ و پنجمین يادواره 33 شهيد سرافراز نیروگاه شهید سلیمی نکا و تکریم از مقام شامخ شهید خوشنام میهمان در نیروگاه، با شكوه خاصي برگزار شد.

      در اين مراسم كه جمع كثيري از پيشكسوتان عرصه جهاد و شهادت، خانواده­هاي معظم شهدا، ايثارگران، مسئولين کشوری، استاني و شهرستاني و نيز نمايندگاني از صنعت آب و برق كشور حضور داشتند، مشاور عالی فرماندهی کل سپاه طي سخناني به تبيين ويژگي­هاي دوران دفاع مقدس و بیان پیام شهدا براي حفظ نظام و دستاوردهاي انقلاب اسلامي پرداخت.

      خسرو عروج ماهیت اصلی دفاع مقدس را نور بیان داشت و گفت: دفاع مقدس ما الهی بود و در این دفاع الهی رزمندگان با فرمانده کل به نسبت ظرفیت درونی ارتباط برقرار می­کردند و هر شخصی این رزمندگان را مشاهده می­کرد به دین خدا امیدوار می­شد و شجاعت وحدت آفرین این رزمندگان در سایه هدایت امام راحل (ره)، ما را به پیروزی رساند.

      عروج با بیان این نکته که فلسفه جنگ ما قابل رویت و تشخیص برای دشمن نیست گفت: عقاید حسینی ما نشات گرفته از وصایای معصومین مبنی براین که زیر بار ظلم نروید و به کسی ظلم نکنید و با ظالم رفیق نشوید در وجود رزمندگان و ملت به گونه­ای نهادینه شده بود که دیگر کمبود ها و جراحت ها وتعداد نفرات در مقابل سپاه دشمن مفهومی نداشت وتمام ملت ما در مقابل دشمن مقاومت می­نمود وتفکر چگونگی رویارویی با شعوری فوق شعور بشری وعقبه جنگی گسترده در دفاع مقدس، دشمن را تا مرز یاس و نابودی پیش برد.

      وی راه حل جذب جوانان را جهاد تبیین و بازگویی ماهیت پنهان جنگ برای نسل جوان دانست و اشاره داشت: اگر ما فلسفه جنگ و واقعیت ها و فرهنگ شهادت را برای جوانان و نسل جدید باز گویه نکنیم جوانان ما فریب تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان را خواهند خورد و ارتباط ما با این نسل قطع خواهد شد.

وی درخواست شهدا از همگان در زمان کنونی را عمل به اندازه وسعمان به کارهایی که در دست ما هست دانست.

در ابتدای این مراسم مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت تولید برق نکا دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای نشان دادن عظمت ملت ایران دانست و گفت: دشمنان ما به دنبال بهانه ای برای ایجاد درگیری و غارت کشورها هستند اما ملت ما مقاوم است و در دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک کشور ما به تصرف دشمنان در نیامد.

      حسینعلی تازیکی با اشاره به حماسه بزرگ اربعین حسینی بیان داشت: اربعین حسینی یکی از بزرگترین نمادهای سالانه مذهبی در جهان هست که دشمنان از این پویش عظیم به جهت اتحاد و همدلی بین مسلمانان  

 هراسانند و شیطنت های امروز به خاطر شکل گیری این همدلی و اتحاد می باشد واین پویش باعث شناخت مردم عالم از قیام اباعبدالله الحسین خواهد شد که انشاالله به زودی به ظهور امام زمان (عج) ختم خواهد شد.

    تازیکی تولید برق را زیر ساخت همه زیر ساخت های صنعت کشور دانست و گفت: تولید برق نه تنها به معیشت و زندگی مردم گره خورده بلکه امنیت کشور به آن وابسته می باشد و سه مرحله بمباران نیروگاه موید این مسئله می باشد که دشمنان نقش برجسته عدم تولید برق درضربه زدن به نظام را درک کرده اند.

وی با بیان این نکته که میثاق ما خدمت به مردم می باشد گفت: با هماهنگی­های به عمل آمده نیروگاه نکا در سال گذشته میزبان شهیدی خوشنام شد و به برکت خون این شهید و شهدای نیروگاه امیدواریم بتوانیم نیروگاه را به جایگاهی که شایسته آنست برسانیم.

    در این مراسم نمایشی درخصوص زندگی شهید محمود ابوالفضلی از شهدای نیروگاه اجرا شد و در ادامه  مراد مقیمی يكي از ذاكران اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، در مصائب سالار شهيدان و شهداي جاودان نهضت خونين عاشورا به نوحه­­خواني و مرثيه سرايي پرداخت.

  درپایان مراسم با حضور اله بداشتی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، مدیرعامل، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید عبادیان و گروه جهادی پایگاه بسیج نیروگاه از سوی سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان به نمایندگی از همه کارکنان تجلیل شدند.

در حاشيه اين مراسم ماکت واقعه کربلا و نمایشگاه­هاي­ تصاوير شهداي نيروگاه، شهداي مدافع حرم و جبهه مقاومت، تصاوير بمباران­ها و عفاف و حجاب برپا شد.

خاطرنشان می شود در پایان مراسم، میهمانان با حضور در جوار یادمان شهدای نیروگاه و مزار شهید خوشنام با آرمانهای شهدای والامقام تجدید میثاق نمودند.

نيروگاه شهيدسليمي طي سه مرحله در تاريخ­هاي 15 آذر سال 65 ، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شديدترين حملات دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمباران­ها 25 نفر از كاركنان به فوز عظيم  شهادت نائل آمدند.

      اين نيروگاه در طول 8 سال دفاع مقدس، 33 شهيد و بيش از 150 جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها