آخرین اخبار :
کد خبر : 39950 دوشنبه 28 شهريور 1401 اجتماعی

حضور ۳۵ موکب مازندرانی در عراق/ خدمات موکب‌ها در زمان برگشت تداوم دارد

استاندار مازندران از حضور 35 موکب مازندرانی در مراسم اربعین و کشور عراق خبر داد و با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگشت زائران اندیشیده شده است، گفت: اعلام شد که موکب‌ها تعطیل نکنند و خدمات به زائران در مسیر بازگشت تداوم داشته

به گزارش خبرمازندران ،سیدمحمود حسینی‌پور نوری، در بازدید از موکب های مستقر در کشور عراق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع از استان مازندران ۳۵ موکب در خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) فعالیت داشتند که در مرز مهران، در مسیر نجف به کربلا و در استان‌های سامرا و کاظمین مستقر بودند.

استاندار مازندران با بیان اینکه مطابق ارزیابی‌های انجام شده، موکب‌های مازندران بیشترین و متنوع ترین خدمات را به زائران ارائه دادند تاکید کرد: همه افرادی که از موکب‌های مازندران خدمات دریافت کردند، راضی بودند و مردم گرایش ویژه‌ای به موکب‌های مازندران داشتند؛ این موضوع را به در بازدیدها به عینه لمس کردم زائرانی که سال‌های قبل از موکب های مازندران خدمات گرفتند، امسال با پرس و جو به دنبال موکب‌ مازندران برای دریافت خدمات بودند.

وی با بیان اینکه مازندران دیار علویان است و جز این از مازندران انتظار نمی‌رود، اظهار کرد: جا دارد از مردم ولایت‌مداری که بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کردند، قدردانی کنم، این ادامه همان نهضتی است که شهدای ما در مازندران ایجاد کردند و الان هم فرزندان ما ادامه دهندگان همین راه و مسیرند.

حسینی پور درباره تدابیر انتقال زائران از مرزهای زمینی، اظهار کرد: طبق ماموریت محوله به اداره کل راه و شهرسازی مازندران، تمام ظرفیت های استان در اختیار زائران اباعبدالله الحسین (ع) در پیک برگشت مسافران قرار خواهد گرفت.

عالی ترین مقام دولت در مازندران با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگشت زائران اندیشیده شد، گفت: باتوجه به اینکه پیک بازگشت از اربعین شروع شده به‌طور حتم مشکلاتی ممکن است داشته باشیم ولی تمام تلاش ما این است زائران با آرامش کامل برگردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعلام شد که موکب‌ها تعطیل نکنند و خدماتی که زائران دریافت کردند در مسیر بازگشت چه در مرز مهران و چه در مسیر محورهای مواصلاتی هراز، کندوان و سوادکوه تداوم داشته باشد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها