آخرین اخبار :
کد خبر : 39938 دوشنبه 21 شهريور 1401 اجتماعی
اختصاصی

مدیر مخابرات منطقه مازندران : در حال حاضر ۲۰ هزار پورت فیبر نوری در استان وجود دارد / ۱۲۷ میلیارد تومان از مشترکان طلبکاری داریم

علی نوروزی از وجود ۲۰ هزار پورت فیبر نوری در مازندران خبر داد .

به گزارش خبر مازندران علی نوروزی مدیر مخابرات منطقه مازندران در نشست با خبرنگاران با اظهار این که این طرح اهدافی را همچون ایجاد یک شبکه پایدار، پرسرعت و ایمن را دنبال می کند، افزود: در حال حاضر ۲۰ هزار پورت فیبر نوری در استان وجود دارد.

وی با بیان این که به صورت جدی پیگیر اجرایی شدن ایجاد شبکه فیبر نوری برای رسیدن به دولت الکترونیک و هوشمند سازی خدمات توسط دستگاه های اجرایی و تحقق استان دیجیتال می باشیم ، ادامه داد: برای رسیدن به این بستر توسعه ای در استان علاوه بر اعتباری یکهزار و۱۰۰میلیارد تومانی به همکاری و تعامل جدی شهرداری ها و راه و شهر سازی نیاز است.

مدیر مخابرات منطقه مازندران با ذکر این نکته که مخابرات مشوق هایی را برای عملیاتی شدن توسعه فیبر نوری به شهرداری ها در مقوله درآمد ناشی از این بستر اینترنتی ارائه کرده است، گفت: شهرداری ها می توانند از فرصت درآمد پنج درصدی این طرح بهره مند شوند.

نوروزی به زیان ۲۸۹میلیارد تومان مخابرات مازندران طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: اکنون مخابرات ۱۲۷میلیارد تومان از مشترکان طلبکاری دارد.

وی اظهار داشت: اشتغال دیجیتال از بستر اینترنت محقق می شود از طرفی مازندران به عنوان یک استان گردشگرپذیر باید به توسعه ارتباطی بین المللی از طریق گسترش پورت های فیبر نوری برسد نوروزی با بیان این که با همکاری شهرداری ساری درهشت نقطه از این شهر سایت یا همان دکل تلفن همراه نصب خواهد شد، توضیح داد: با نصب این ابزار کمک بسیاری برای خدمات دهی دولت الکترونیک مرکز استان مازندران که دستکاه های اجرای استانی در این شهر مستقر هستند و زندگی عادی مردم خواهد بود.

وی هزینه های نگهداری و ارائه خدمات تلفن ثابت به نسبت درآمد از این راه را بسیار ناهمخوان توصیف کرد و گفت: طبق بررسی ها در حالی هر یک خط تلفن برای مخابرات استان ۲۷هزار تومان هزینه دارد که درآمد هر خط ۴هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی ادامه داد: طی ۱۳ سال گذشته تاکنون تعرفه های تلفن ثابت هیچ تغییری نکرده است و اگر همین رویه ادامه یابد شرکت مخابرات در پرداخت هزینه های جاری خود با مشکل مواجه خواهد شد.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها