آخرین اخبار :
کد خبر : 39919 پنج شنبه 10 شهريور 1401 اجتماعی
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جمع رسانه ها:

اقتصادی کردن سواحل استان در برنامه قرار دارد / اتخاذ رویکرد علمی برای رفع چالش های اجتماعی فرهنگی

روح الله سلگی در نشست خبری با بیان این که برای اقتصادی کردن سواحل استان برنامه داریم، گفت: برای رفع چالش‌های اجتماعی و فرهنگی استان با رویکردی علمی با جدیت ورود خواهیم کرد. ‎

روح الله سلگی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها، افزود: در سال‌های گذشته تمامی همکاران تلاش کردند و برای حفظ جان گردشگران در دریای خزر در تکاپو بودند اما امسال ما حساسیتی در سواحل ایجاد کردیم تا تعداد جان باختگان کاهش یابد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: برای رفع چالش‌های اجتماعی و فرهنگی استان با رویکردی علمی با جدیت ورود خواهیم کرد.

وی ادامه داد: حضور مسئولان عالی رتبه کشور از جمله وزیر کشور و معاونان ایشان به صورت مستمر در ماه‌های گذشته در سواحل نشان از اهمیت سواحل از بُعد ملی دارد.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: حضور رئیس جمهور در سواحل و آزاد سازی سواحل نشان می دهد که آیت الله رئیسی نگاه ویژه ای برای توسعه فرهنگی و رفع مشکلات زیرساختی دریای مازندرانی خزر دارد.

سلگی بیان کرد: ساختار فرهنگی مشخص برای سواحل نداشتیم که این ساختار را تشکیل دادیم و مسئولیت تشکیل ساختار فرهنگی در سواحل به ریاست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و دبیری معاونت فرهنگی سپاه شکل گرفت.

وی با اشاره به این که باید از اقتصاد دریا نهایت بهره را ببریم، اضافه کرد: در حوزه عمرانی اقدامات خوبی در سواحل استان در دست پیگیری است و هدف این کار آن است که اقتصاد ساحل برای مردم ثمره ای داشته باشد.

سلگی ادامه داد: برای شکوفایی اقتصاد ساحل برنامه داریم و برای ایجاد غرفه ها در سواحل فراخوان دادیم و این آمادگی را داریم که از طرح های سرمایه گذاری در این حوزه استقبال شود.

 

مقابله با فساد اقتصادی و رانت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: تخلفاتی در سواحل در بحث خدمات دهی وجود داشت که برخورد شدیدی شد و اجازه نمی دهیم زمینه فساد اقتصادی و رانت در سواحل فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران افزود: با فرمانداران ساحلی استان به صورت مستمر جلسات مختلفی برگزار کردیم و با همراهی هلال احمر، اورژانس، ناجیان غریق برای گره گشایی از مشکلات سواحل اقداماتی در دست اجرا است.

پرداخت حقوق ناجیان غریق

سلگی ادامه داد: طی یک دهه گذشته سابقه نداشته که حقوق ناجیان غریق به موقع پرداخت شود و اکنون تمامی مطالبات این قشر فرهیخته قبل از اینکه تابستان تمام شود، پرداخت شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران تصریح کرد : در ۹ روز گذشته یک مورد غرق شدگی هم در سواحل استان نداریم که این آمار بسیار ارزنده و جای تامل است.

سلگی افزود: استاندار مازندران نسبت به غرق شدگی در دریای مازندرانی خزر بسیار حساس است و شعار هر مازندرانی یک ناجی غریق را ایشان گفتمان سازی کرد و در بحث فرهنگی برای نجات جان گردشگران در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۷۳ مورد غرق شدگی داشتیم که این آمار تنها مربوط به غرق شدگی سواحل نبود و بخشی از جان باختگان مربوط به سواحل نبوده است.

سلگی خاطر نشان کرد: سال گذشته باوجود آنکه محدودیت هایی کرونایی بود و گردشگری چندان رونق نداشت و همچنین سواحل هم آزاد نبود، تا پایان شهریورماه ۱۰۵ مورد غرق شدگی داشتیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، ادامه داد: تمام نقدهای خبرنگاران را با جان و دل می شنویم و از نقدهای منصفانه و مشفقانه اهالی رسانه در جهت توسعه و تعالی استان استقبال می کنیم.

وی ادامه داد: طرحی با عنوان شناسایی ۲ هزار و ۲۰ منطقه آسیب در کشور پی ریزی شد که این رقم در استان ۳۴ منطقه است و در سفر شهرستانی استاندار به مناطق آسیب می رویم و بهزیستی، شهرداری و بخشداری ها برای گره گشایی از این مناطق مشارکت دارند.

معاون استاندار مازندران گفت: در بحث فرزند آوری مازندران پایین جدول در بین دیگر استان‌های کشور قرار دارد و برای رفع این چالش ها پژوهشکده بررسی آسیب ها در دانشگاه مازندران در حال شکل گرفتن است.

سلگی بیان کرد: در سال " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی هم باید علمی رفتار کنیم و برای رفع این چالش جهادی تلاش خواهیم کرد.

وی با اشاره به روند انتصابات در استان گفت، ۱۰۰ درصد فرمانداران و ۷۰ درصد بخشداران تغییر کردند و ۲۰ بخشدار و معاون فرماندار در آستانه صدور و دریافت حکم هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، گفت: در بحث سهمیه بندی های اخیر سوخت در استان، دیدگاه ها و مسائل ملی است و با توجه به اهمیت استان و حضور گردشگران پیگیری هایی برای ویژه تر دیده شدن استان در این حوزه انجام شده است.

سلگی با بیان این که، آتش سوزی در میانکاله ۶۰۰ درصد کاهش یافت، یادآور شد: اقدامات انجام شده در این حوزه در ماه های گذشته در رسیدن به این آمار تاثیرگذار بوده است.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها