آخرین اخبار :
کد خبر : 35603 سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 فرهنگ

آغاز رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲

رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ امروز با حضور نمایندگان کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو آغاز شد.

به گزارش خبر مازندران رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو شامل سفرای کشور‌های پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مدیران این سازمان بین‌المللی در هتل بادله ساری آغاز شد.

رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ که از آن به عنوان دروازه معرفی قابلیت های گردشگری مازندران به کشورهای منطقه یاد می‌شود طی روز‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای اقوام ایرانی با حضور هنرمندان  ۱۱ استان برگزار می شود.

ساری در  ۱۳۹۸ با تصویب هیات وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکای‌های اقتصادی اکو در تاجیکستان به عنوان پایتخت گردشگری این سازمان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده بود.
 

ورود سرمایه گذاران بین المللی اصلی‌ترین اولویت مازندران
حسینی پور استاندار مازندران در مراسم افتتاح رویداد ساری ۲۰۲۲، گفت:اصلی‌ترین اولویت مازندران ورود سرمایه گذاران بین المللی به استان است که زمینه این سرمایه گذاری را هم فراهم خواهیم کرد.

او گردشگری را هم از هدف‌های اصلی استان دانست و گفت: یکی از شروط اصلی برای جذب گردشگر فرهنگ غنی آن سرزمین است چون گردشگر وارد جامعه‌ای می‌شود که فرهنگ و اخلاق در سرلوحه آن باشد.

به گفته حسینی پور مازندران هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشور است که نشان از مهمان نوازی استان دارد.

گردشگری دروازه‌ای برای توسعه روابط ایران و ازبکستان
بهادر عبدالله اف سفیر جمهوری ازبکستان در ایران گفت: حجم مبادلات اقتصادی ایران با ازبکستان پارسال نیم میلیارد دلار بود و با استفاده از قابلیت های مناطقی مانند مازندران در ایران و سمرقند و بخارا در ازبکستان می توان علاوه بر توسعه همکاری های دو کشور میزان مبادلات را نیز افزایش داد

او گفت: ایران جزو اولین کشور‌هایی بود که استقلال ازبکستان را به رسمیت شناخت و هم اکنون دهها کارخانه با سرمایه گذاری ایرانیان در این جمهوری مشغول فعالیت هستند.

رویداد ساری ۲۰۲۲ فرصتی مناسب برای رشد مازندران
آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم افتتاح رویداد ساری ۲۰۲۲، گفت: این رویداد فرصتی مناسب برای مازندران است که امیدواریم در رشد استان مفید و موثر باشد.
او می‌گوید:بدون شک هدف از تشکیل سازمان اکو و همچنین پیمان‌هایی که کشور‌ها و دولت‌ها منعقد می‌کنند آن است که فضای دوستی و روابط حسنه برقرار باشد و  اگر کشور‌ها مسلمان هم باشند همانند کشور‌های اکو روح اخوت دینی هم موجب تقویت دوستی می‌شود..

به گفته آیت الله لائینی یکی از زمینه‌های تحقق این هدف شرایط و وضعیت فرهنگی کشور و استان میزبان است که آشنایی با این فرهنگ می‌تواند گردشگران را جذب آن منطقه کند و  از سفیران کشورهای عضو اکو در ایران می خواهم که منایع سرشار ایران  و مازندران را به کشورهای خود معرفی کنند.

کاهش ۶۰ تا ۷۰ درصدی درآمدهای گردشگری با شیوع کرونا
خسرو ناظری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی (اکو)  هم در این مراسم گفت: تقویت اقتصاد منطقه با هدف رونق تجارت درون منطقه‌ای که  یکی از اهداف اصلی سازمان اکو است.

او می‌گوید:گردشگری جایگاه مهمی را در برنامه‌های سازمان به خود اختصاص داده و تبدیل کل منطقه اکو به گردشگری هم یکی دیگر از  اولویت این سازمان است که موجب رونق اقتصادی کشور‌های منطقه خواهد شد.

به گفته ناظری کشورهای عضو اکو حدود ۴۹ میلیارد دلار از گردشگری بین‌المللی درآمد کسب کردند که ۲.۷ درصد درآمد گردشگری جهانی بود اما شیوع کووید۱۹ بین ۶۰ تا ۷۰ درصد این درآمدها را کاهش داد

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها