آخرین اخبار :
کد خبر : 34536 شنبه 20 فروردين 1401 صنعت
نیروگاه نکا

در ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر نیرو عنوان شد: واحد­های نیروگاه نکا قبل از پیک مصرف تابستان به مدار تولید باز خواهندگشت

محرابیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هفتگی با مدیران وزارت نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی با سرپرست شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به گفتگو پرداخت.

      محرابیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه هفتگی با مدیران وزارت نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی با سرپرست شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به گفتگو پرداخت.

       در این گفتگوی ویدئو کنفرانسی که در حاشیه جلسه وزیر نیرو با معاونین و مدیران وزارت نیرو برگزار شد حسینعلی تازیکی سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا به ارائه گزارش عملکرد شرکت پرداخت.

      سرپرست شرکت مدیریت تولید برق نکا با اشاره به تعمیرات اساسی واحد چهار بخار گفت: این واحد­ها بزرگ­ترین واحدهای بخار کشور می­باشد که با توجه به حجم بالای کار واحد در تعمیرات با تلاش و همدلی، روند تعمیرات رو به رشد بوده و با ایجاد قابلیت ساخت قطعاتی چون پره­های توربین های فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف توسط شرکت­های دانش بنیان، واحد قبل از پیک بارتابستان به مدارتولید خواهد آمد.

     حسینعلی تازیکی با اشاره به تعمیرات واحد بخار سیکل ترکیبی و واحد یک گازی به ترتیب توسط شرکت های تعمیرات نیروگاهی ومپنا افزود: با توجه به همدلی و همکاری فی­مابین به یاری خدا هر دو واحد قبل از پیک مصرف تابستان به شبکه سراسری برق کشور متصل می شوند.

وی پروژه آب شیرین­ کن را یکی از پروژه های مهم و در دست اقدام نیروگاه دانست و گفت: بدلیل کاهش چشمگیر سطح و کیفیت آب چاه های زیرزمینی نیروگاه بویژه در ماه­های گرم سال و همزمانی با فصل کشاورزی که منجر به محدودیت تولید می­شد، با احداث آب شیرین کن و به مدار آمدن دو فاز از سه فاز با ظرفیت هر فاز 2000 متر مکعب در شبانه روز، با انجام اصلاحات مهندسی حداکثر تا آخر فروردین امسال هر سه فاز قابل بهره برداری می باشد که با به مدار آمدن هر سه فاز، روزانه 6 میلیون لیتر آب شیرین تولید خواهد شد.

  تازیکی شروع لایروبی حوضچه آرامش را از اقدامات دیگر شرکت عنوان نمود و گفت: اگر چه لایروبی حوضچه آرامش زمانبر می باشد اما تمام تلاش ما براین است تا با باز نمودن مسیر اصلی آب دریا از محدودیت تولید واحدها در تابستان جلوگیری نماییم.

      وی نقش نیروگاه نکا در پایداری شبکه برق کشور و روند روبه رشد مصرف برق کشور بویژه استان مازندران در پیک تابستان با توجه به مهمان پذیر بودن استان را عامل تصویب طرح و توسعه سیکل­ ترکیبی بیان نمود و گفت: با توجه به آماده بودن برخی زیر ساخت ها و داشتن توجیه فنی و اقتصادی، احداث دو واحد گازی 162 مگاواتی به ظرفیت 324 مگاوات در فاز اول در حال اجرا می باشد که در فاز بعدی یک واحد بخار 160 مگاواتی نیز به آن افزوده می شود.  

در پایان وزیر نیرو ضمن تشکر از گزارش خوب حسینعلی تازیکی، از عملکرد کارکنان نیروگاه شهیدسلیمی نکا تقدیر نمود.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها