آخرین اخبار :
کد خبر : 34521 سه شنبه 9 فروردين 1401 صنعت
نیروگاه نکا

در مقايسه با سال 1399: توليد انرژي خالص نيروگاه شهيدسليمي نكا 4.5 درصد افزايش يافت

نيروگاه شهيدسليمي نكا درسال گذشته بیش از 10 ميليارد و427 ميليون و938 هزاركيلووات ساعت انرژي خالص توليد كرد.

نيروگاه شهيدسليمي نكا درسال گذشته بیش از 10 ميليارد و427 ميليون و938 هزاركيلووات ساعت انرژي خالص توليد كرد.

  سرپرست شركت مديريت توليد برق نكا با اعلام اين خبر افزود: مجموع انرژی خالص نیروگاه در سال گذشته نسبت به سال ماقبل حدود 4.5 درصد افزايش داشت.

حسینعلی تازیکی گفت: در اسفند سال گذشته بیش از 699 ميليون و­ 408 هزار­­كيلووات­ ساعت انرژي در نيروگاه شهيدسليمي نكا تولید شد که از اين ميزان توليد بالغ بر676 ميليون و222 هزاركيلووات­ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تزريق شد.

تازیکی با اشاره به اينكه طی سال گذشته حدود 79.7 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و حدود 20.3 درصد در واحدهاي بلوك سيكل تركيبي بدست آمده است ابراز داشت: با توجه به شرایط دشوار و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره ­برداري واحدهاي بخار با گذشت بيش از 4 دهه و واحدهاي گازي با بيش از 3 دهه كاركرد­، بدليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي کار آساني نيست و لذا با توجه به نياز شبکه برق کشور عليرغم همه محدوديت ­هاي موجود بويژه در شرايط مقابله با ويروس کرونا و نیز تخصیص سوخت گاز، تا حد امكان تلاش شد تعميرات         دوره­ای و غير­مترقبه در كوتاه ­ترين زمان ممكن انجام و با همدلي و فعاليت جهادي و شبانه­روزي کارکنان نيروگاه، تمامي واحدهاي نيروگاه جهت توليد پايدار برق در مدار توليد باشند.

وی ادامه داد: تعميرات مياندوره­اي واحدهاي بخار طبق برنامه و روال ساليانه انجام شد و همچنین اولین تعمیرات اساسی واحد بخار بلوک سیکل ترکیبی، پنجمین تعمیرات اساسی واحد4 بخار و نیز تعمیرات اساسی واحد یک گازی در حال انجام می باشد.

تازیکی افزود: در سال گذشته بیش از صددرصد( حدود 101 درصد) انرژي تعهدي سالانه نيروگاه طبق برنامه محقق شد.                                

نيروگاه شهيد سليمي نکا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، دو واحد گازي به ظرفيت هر يك 137.6 مگاوات و يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات، بيش از 4 درصد از برق كشور را تامين مي­كند.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها