آخرین اخبار :
کد خبر : 33502 پنج شنبه 19 اسفند 1400 علم و فناوري
معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران:

پرورش تکنسین ماهر باید بتواند برای دانشگاه آورده اقتصادی داشته باشد

در راستای سفرهای استانی ریاست محترم جمهور و هیأت همراه به استان مازندران، دکتر علی خطیبی معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در روز پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ با حضور در دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و توانمندی های دانشگاه بازدید نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، دکتر خطیبی در این دیدار اظهار داشت: با همراهی مجلس شورای اسلامی، شورای حقوق و دستمزد و نیز بحث کارگروه رفع موانع تولید باید بتوانیم شرایطی را فراهم نماییم تا امکانات و تجهیزات موجود در کل دانشگاه فنی و حرفه ای مولد باشد و زایش داشته باشد و شما آن را اهرم کنید و چند دانشگاه دیگر نیز بسازید. به جای اینکه فقط نیرو تربیت کرده و از دست بدهید، می توانید کارآفرینی نمایید و اشتغال زایی کنید.

وی ادامه داد: در این راه اگر مشکلات قانونی وجود داشت باید بدانید در جمهوری اسلامی ایران بن‌بست نداریم. واژه های نمی توانیم و نداریم، حرف مدیر دولت سیزدهم نیست و باید مشکلات را حل نماییم.

دکتر خطیبی در پایان تأکید نمود: پرورش تکنسین ماهر باید بتواند برای دانشگاه آورده اقتصادی داشته باشد.

دکتر سیدیوسف هاشمی جیردهی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران نیز در این بازدید ضمن تقدیر از حضور معاون اداری و مالی وزارت علوم جهت پیگیری کارها و رفع مشکلات دانشگاه فنی و حرفه ای، به معرفی مختصری از مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان و اهداف و مأموریت‌های دانشگاه پرداخت.

وی بیان داشت: موانع و مشکلات قانونی عدیده ای پیش روی دانشگاه به ویژه در بحث درآمدزایی دانشگاه وجود دارد علیرغم اینکه دانشگاه به تربیت نیروی مهارت محور پرداخته و جذب ۱۰۰ درصدی دانشجویان این دانشگاه در بازار کار نیز وجود دارد.

دکتر هاشمی همچنین تغییر قوانین و آیین نامه ها درخصوص روش های جذب منابع و درآمدزایی را از معاونت محترم وزیر درخواست نمود.

لازم به ذکر است رؤسای دانشگاه مازندران، دانشگاه نوشیروانی بابل و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران و نیز معاونین و مسئولین ستادی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، دکتر خطیبی را در این بازدید همراهی نمودند و معاون اداری و مالی وزیر علوم قول مساعد خود در خصوص کمک وزارت علوم به دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران را عنوان نمود. حضور بر مزار مطهر شهید گمنام از دیگر برنامه های جانبی این بازدید بود و حاضران با آرمان های شهدا تجدید میثاق نمودند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها