آخرین اخبار :
کد خبر : 31366 دوشنبه 27 دي 1400 محیط زیست و منابع طبیعی
ایرنا

شکارچیان تشی در مازندران بازداشت شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت که سه متخلفی که اقدام به شکار و کشتار تشی در جنگل‌های مازندران کرده بودند توسط پلیس فتا و صدور حکم قضایی بازداشت شده‌اند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود که این افراد در شهرستان قائمشهر شناسایی شدند و هم اکنون در بازداشت به سر می برند.
وی گفت: در پی انتشار گسترده فیلم کشتار سه تشی در فضای مجازی توسط تعدادی از متخلفان که موجی از تشویش اذهان عمومی به وجود آورد و موجب اعتراضات وسیع مردمی شد، همکاران ما در واحد حقوقی اداره کل بلافاصله پس از مشاهده ویدئو در فضای مجازی درخواست پیگیری برای شناسایی این متخلفان را به پلیس فتا ارائه کردند.
این مسئول خاطرنشان کرد: همکاران ما با رصد و پایش شاخصه‌های موجود در فیلم اعم از لهجه و گویش و همچنین پیگیری از طریق مخبران محلی سه متخلف را شناسایی کردند و پس از آن نیز با طرح شکایت رسمی علیه این افراد و ارائه به دادستان شهرستان قائمشهر، حکم بازداشت این افراد از سوی دادستانی به پلیس امنیت ارائه شد.
ابراهیمی کارنامی اظهار کرد: اقدام این افراد در فیلم مصداق بارز کشتار نامتعارف و غیرمجاز گونه‌های جانوری است و از طرفی هم مغایر با آموزه‌های دینی و قرآنی ما محسوب می‌شود. به همین دلیل سبب اعتراضات گسترده بین دوستداران حیات وحش و محیط زیست شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: هر سه متخلف در حال حاضر بازداشت هستند و مراحل قانونی پیگیری تخلف آن‌ها نیز به جریان افتاده است. جرم این افراد علاوه بر کشتار بی‌رحمانه تشی، انتشار گسترده فیلم در فضای مجازی و جریحه‌دار کردن اذهان عمومی هم هست.
وی ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم به دلیل میزان حساسیتی که به مسائل محیط زیستی نشان می‌دهند، اظهار کرد: همواره یکی از دغدغه‌های جدی ما برای کمک به محیط زیست، افزایش حساسیت اجتماعی نسبت به این مسائل است و خوشحالیم که جامعه تا این حد به حفاظت از گونه‌های جانوری و محیط زیست توجه می‌کند.
ابراهیمی کارنامی افزود: این میزان حساسیت طبیعتا عرصه را بر متخلفان حوزه محیط زیست و شکارجچیان تنگ‌تر و فضا را برای آنان ناامن خواهد کرد و امیدواریم که همچنان شاهد افزایش توجه به مسائل محیط زیستی در جامعه باشیم.
انتشار ویدئویی از شکار و کشتن چند تشی در جنگل‌های مازندران طی روزهای اخیر واکنش‌هایی را بین فعالان محیط زیست در فضای مجازی به همراه داشت. در این ویدئو مشاهده می‌شود که چند نفر با آب بستن در لانه این جانوران آن‌ها را وادار به خروج از لانه می‌کنند و در هنگام خروج نیز با ضربات محکم به وسیله چوب و آلات کشاورزی ابتدا آن‌ها را بیهوش می کنند و سپس سر می‌بُرند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها