آخرین اخبار :
کد خبر : 30347 چهارشنبه 17 آذر 1400 علم و فناوري
روابط عمومی

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران: دانشجو عضو حیاتی دانشگاه و در تحولات نظام سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور نقش آفرین است

مراسم باشکوه گرامیداشت ۱۶ آذر روز دانشجو و تقدیر از دانشجویان برتر دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با سخنرانی مشاور وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران و با حضور معاونین دانشگاه، رؤسای آموزشکده های فنی و کشاورزی ساری، روحانیت معظم، نماینده ولی فقیه در سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران، نماینده دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مازندران، بسیج اساتید، مسئولین و کارکنان دانشگاه، اساتید هیأت علمی و دانشجویان منتخب علمی، فرهنگی و ورزشی چهار دانشکده فنی و کشاورزی ساری به صورت نیمه حضوری و پخش وبیناری و سراسری، در روز سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در تالار ۱۶ آذر دانشکده فنی امام محمد باقر(ع) ساری برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، سید یوسف هاشمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با گرامیداشت مقام شامخ شهدای ۱۶ آذر و روز دانشجو بیان داشت: ۱۶ آذر روز استکبار ستیزی، عدالت خواهی، ایستادگی، صبر، گذشت و ایثار بر شما مبارک باد. 16 آذر روز نشان دادن اندیشه های ناب شما دانشجویان در عرصه دانشگاه، روز بصیرت و مطالبات آرمان های اصیل یک ملت آزاده است چرا که خون سرخ آن سه شهید بزرگوار بزرگ نیا، رضوی و قندچی، در رگهای ما نسل جدید است که پس از هفتاد سال امروزه به بار نشست. دانشجویانی که امام راحل را ندیدند و به آن روح الله اقتدا کردند و امروز پس از حضرت امام، به سید علی اقتدا می کنند که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

وی گفت: دانشگاه قلب، محور و عنصر اصلی یک جامعه است. دانشجو عضو حیاتی این دانشگاه است که در تحولات نظام سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور نقش آفرین است و این روز، فراتر از یک روز است، همه ی روزهای ما 16 آذر است ولی امروز نمادین است تا به جامعه یادآور باشیم که آن شهدا، چنین دانشجویانی را پرورش و تحویل جامعه نموده اند. به قول رهبری عزیز، آن مرشد بزرگ که فرموده اند، آنچه که از محیط دانشگاهی انتظار می رود پیشرفت علم، پیشرفت اندیشه سیاسی، عمق اندیشه دینی، ایمان، معرفت، اخلاق، روشن بینی و تحلیل سیاسی است. اگر این معیارها در بین دانشجویان باشد، می‌شود شهید چمران، شهید باکری، شهید همت، شهید خلعتبری آن هوانیروز عزیز رامسری که فرمود اگر ذره ای از خاک ما به پوتین دشمن آغشته باشد با خون خود آن را می شویم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران با اشاره به وجود چهار لایه در نظام اسلامی، اظهار داشت: لایه اول، رهبری عزیز در راس نظام می باشد که سیاست های کلی نظام را برنامه ریزی می نماید و در طول 43 سال انقلاب با درایت و مدیریت خود توانسته این فراز و نشیب ها را پشت سر بگذارد و اعتقاد داریم در این دولت اسلامی، پرچم را به صاحب اصلی خواهد رساند. لایه دوم مدیران هستند و باید پا به پای دولت که شعارهای جهادی، انقلابی، فسادستیزی، عدالت محوری، ولایت مداری و مردمی را داده است، باشند تا هدف اصلی این دولت به منصه ظهور برسد. لایه سوم مردم هستند که در همه صحنه ها بودند. با امام عزیز انقلاب را آغاز کردند، با رهبری تداوم بخشیدند و ان شاء الله با رهبری خواهند بود تا به صاحب زمان ختم خواهد شد. لایه چهارم که بسیار مهم است لایه خواص و نخبگان جامعه است. شما دانشجویان جزو این لایه هستید. اگر بلغزید جامعه خواهد لغزید اما اگر راه شهدا و این سه شهید را ادامه دهید، جامعه به آرمان های خود خواهد رسید.

دکتر هاشمی ادامه داد: انقلاب اسلامی پنج مرحله را طی کرده است. مرحله اول که انقلاب اسلامی بود که به برکت امام راحل و مردم در ۲۲ بهمن ۵۷ کلید خورد و تشکیل شد. مرحله دوم، نظام اسلامی که با آرای 98 درصدی مردم در ۱۲ فروردین ۵۸ به وقوع پیوست. مرحله سوم، تشکیل دولت اسلامی بود و انتظار داشتیم این دولت در این دهه شکل بگیرد و باید کمک کنیم تا شعارهای انقلای این دولت به بار بنشیند. مرحله چهارم، جامعه اسلامی و مرحله پنجم تشکیل تمدن اسلامی است که ان شاءالله به وقوع بپیوندد. دولت انقلابی در سه دهه اخیر شکل گرفته است و باید با همت پولادین همپای دولت به پیش برویم.

وی افزود: با تشکیل دولت انقلابی، کار تازه شروع شده است چرا که رهبری عزیز بر سه ویژگی دولت انقلابی، حزب اللهی و جوان تأکید فرمودند اما در کنارش بر سه واژه دیگر یعنی جهادی، عدالت محوری و فساد ستیزی نیز تاکید فرمودند یعنی باید آستین ها را بالا زد. باید مانند بسیج در میدان بود. هرجا مانند جهاد سازندگی، زلزله، سیل، حرکت های مومنانه، واکسن کرونا، جوان و بسیج وارد میدان شد، آنجا را آباد کرد و هرگاه جوان وسط میدان بیاید مشکلات کشور حل می شود.

این مقام مسئول با اشاره به گام دوم به عنوان یک چشم انداز عظیم، بیان داشت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند، باید خودباوری را به منصه ظهور برسانیم. همانطور که رهبر فرموده بودند اگر رییس جمهور انقلابی و جوان روی کار بیاید، دغدغه ها کمتر خواهد بود اما ما هم پای کار باشیم و به دولت کمک کنیم تا در این عرصه به آنجا برسیم. دولتی که با ویژگی های کفایت، ایمان، مردمی، لبریز از امید، معتقد به مردم، دارای عملکرد انقلابی، معتقد به توانمندی های داخلی، معتقد به جوانان، عدالت خواه، دولت کار، تلاش و با کارآمدی بالا می باشد. در آن بیانیه به دو چیز بیش از سایر موارد تاکید شده است. یک جوانان: هرجا جوان وارد شد، موفق شدیم. رهبری عزیز فرمودند من به آینده خوشبینم و جوانان راه حل کشور هستند. دومین نکته امید است و امید به آینده باید باشد و در بیانیه گام دوم عنصر اصلی، جوان مطرح شد زیرا شما را مومن، انقلابی، دانا و کاردان، پر انگیزه، مسئولیت پذیر، عملگرا، داوطلب و فداکار، دارای همت و هوشیاری بالا، امیدوار به آینده، آسان پذیر، دارای قدرت ریسک، دارای قدرت فضیلت، عشق به عبادت و عفو و گذشت دیده است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تصریح نمود: روز دانشجو یعنی روز تلاش، فداکاری و ایثار، گذشت و روز فرصت هاست و باید تهدیدها به فرصت تبدیل شود تا آبادی کشور که با خون هزاران شهید آبیاری شده است به منصه ظهور برسد. دانشجویان محترم، هر کشوری بخواهد در مدار توسعه باشد باید دانشگاه و دانشجو را دریابد و باید از علم و درایت و اخلاق شما و ظرفیت دانشجویان برای آبادی کشور استفاده نماید. باید شما ولی نعمتان را، ما خادمان درک نماییم. زیرا دشمن کارهای ما را رصد می‌کند. در جنگ‌های مختلف نتوانست ما را به زانو در بیاورد و اکنون به جنگ نرم، خانواده ها و فضای مجازی متوسل شده است. اما جریان نوزاد بوشهری یادتان هست که در سحرگاه 14 خرداد متولد شد. به برکت سردار سلیمانی، اسم نوزاد را قاسم می گذارند و اسم پزشک هم قاسم بود و عکس نوزاد و تمثال مبارک سردار حاج قاسم را در اینستاگرام می گذارند اما اینستاگرام در حرکتی غیر اخلاقی عکس را حذف می کند. دشمن از نوزاد هم می ترسد چون خون سردار در دل تک تک این بچه هاست و امام راحل نیز فرموده بود بسیجیان ما در گهواره ها هستند. به دشمن نباید اعتماد کرد و گرگ گرگ است و اهلی نخواهد شد. این باور قلبی ماست و باید پا به پای رهبری باشیم. این مهم را قدر می دانیم و پا به پای ولایت هستیم تا این انقلاب را به انقلاب حضرت مهدی عجل الله وصل نماییم.

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران ادامه داد: امام راحل(ره) از جوانان و دانشجویان به عنوان جوانان روشنفکر، دانشجویان عزیز، انقلابی، فرزندان ایران، قوه متفکر ملت، کلید سعادت مملکت یاد می نمود. رهبری عزیز نیز بر اساس حدیث قدسی می فرمایند کسی که در پی دانش بیاید فرشتگان بال و پر خود را پهن خواهند کرد و شما را بدرقه خواهند کرد. به عنوان خادم و عضو کوچک دانشگاه فنی و حرفه ای تاکید می نمایم اگر می خواهید رمز موفقیت را بپیمایید، به نمازتان بها دهید زیرا رمز عبور و گذرنامه پل صراط ماست. رهبر معظم انقلاب بر علم تاکید دارد و در کنار علم باید معنویت وجود داشته باشد، ارتباط با صنعت باید قوی باشد. ما به پنجه های کارآمد و تکنسین ماهر نیاز داریم و به کمک رؤسای منطقه و دانشجویان، پنجه های کارآمد را در بحث مهارت‌آموزی عملا نشان خواهیم داد. فعالیت های خوبی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان انجام شده است و مرکز رشد فعال شده است. بحث تجاری سازی علم را کلید خواهیم زد و منتظر ایده های ناب شما هستیم.

دکتر هاشمی گفت: در کنار علم، معنویت را وارد دانشگاه خواهیم کرد. با نام مطهر یا زهرا برای هماهنگی با سردار ملکی ورود کردیم و در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) صحن دانشگاه فنی و حرفه‌ای را مزین به شهدای گمنام خواهیم نمود. آموزش دینی و انس با قرآن و تفریحات سالم را داشته باشید. برای حفظ عفت و حیا، ازدواج دانشجویی را قدر بدانید و شرایط را برای مسیر ازدواج دانشجویی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران تسهیل خواهیم نمود. و نکته آخر، در کنار توکل، توسل و توجه، تلاش تلاش تلاش. تلاش آگاهانه شما این سدها را می شکند و با همت و اراده و با پنجه های کارآمد وارد بازار کار شوید و از مشکلات دولت کمک نمایید.

لازم به ذکر است علیرضا ولیان ایرج از دانشجویان نخبه، مخترع و کارآفرین دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران از دیگر سخنرانان این مراسم بود. اجرای سرود محلی مازندرانی و پخش کلیپ های مناسبتی از دیگر برنامه های این روز بود که با پیگیری حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی انجام گردید و در پایان مراسم و به نمایندگی از تمامی دانشجویان برتر علمی فرهنگی و ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران، از دانشجویان چهار دانشکده و آموزشکده پسران و دختران ساری با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی به عمل آمد و اسامی دانشجویان برتر کلیه مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای استان مازندران نیز قرائت گردید.

 

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها