آخرین اخبار :
کد خبر : 30312 یکشنبه 25 مهر 1400 اقتصاد

افزایش صید ماهیان دریای خزر

اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران: به دلیل شرایط مساعد آب و هوائی و تلاش‌های صیادان، میزان صید ماهیان استخوانی نسبت به فصل قبل وضعیت مطلوبتری دارد.

به گزارش خبرمازندران، اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران در جریان بازدید از فعالیت صید و صیادی در مناطق ساری، میاندورود و جویبار با بیان اینکه روند صید ماهیان استخوانی چندروز گذشته روندی افزایشی و مطلوب داشت، گفت: به دلیل شرایط مساعد آب و هوائی و تلاش‌های صیادان، میزان صید ماهیان استخوانی نسبت به فصل قبل وضعیت مطلوبتری دارد.

او اعمال و شمولیت قانون سخت و زیان آور برای صیادان، کاهش ۱۰درصدی نرخ بیمه پرداختی توسط صیادان، اجرای طرح تعدیل و اقتصادی نمودن فعالیت‌های صیادی را مهمترین مشکلات جامعه صیادی و خواسته بحق آنان برشمرد و افزود: گرانی آلات و ادوات صیادی و نیز وجود صیادان غیرمجاز در دریا از مشکلات دیگر صیادان است.

مدیر کل شیلات مازندران گفت: این اداره با کمک سازمان شیلات درتلاش است با تامین اعتبارات مناسب، بخشی از مشکلات مالی شرکت‌های تعاونی صید ماهیان دریای خزر را حل کند.

اسحاقی ادامه داد: مبارزه جدی با صیادان غیر مجاز در دریا نیز با همکاری و همراهی شورای حفظ حقوق بیت المال، دستگاه‌ها و نهاد‌های انتظامی و مرزبانی استان و ازطریق بازرسی‌ها و مانور‌های مشترک دردریا انجام خواهد شد.

او با بیان اینکه ۲۵ درصد شرکت‌های تعاونی صیادی پره در ساری، میاندورود و جویبار قرار دارند، افزود: گفت: بیش از ۴۰ درصد صید سالانه ماهیان استخوانی دراین منطقه انجام می‌شود که نشان دهنده جایگاه مهم صیادان منطققه درفعالیت‌های صید و صیادی استان است.

صید ماهیان استخوانی دریای خزر شامل ماهیان سفید، کپور و کفال از ۱۵ مهرماه شروع شد و تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها