آخرین اخبار :
کد خبر : 27283 پنج شنبه 4 شهريور 1400 اجتماعی

انتشار فراخوان سومین جشنواره خدمت رضوی در مازندران/کشیک حرم خادمیاران رضوی تا اطلاع ثانوی لغو شد

​«سهیل صالحی» در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تشریح تشکیلات خادمیاری و اهمیت فعالیت در بخش محرومین و فقرا، اظهار کرد: خادمیاران افتخاری امام رضا(ع) به نیت امام مهربانی‌ها و باهدف ترویج سیره منور رضوی به محرومین خدمت‌رسانی می‌کنند.

 به گزارش خبرمازندران مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران بابیان اینکه خادمیاران افتخاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شهرستان‌ها و روستاهای استان خدمات در خورتحسینی در حوزه محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند و قدردان این تلاش بی‌شائبه آن‌ها هستیم، گفت: همچنین در ایام کرونایی خادمیاران برای کمک به کادر درمانی، بهبود بیماران کرونایی و کمک به قطع زنجیره ابتلا به این ویروس خدمات شایسته‌ای نظیر تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن عمومی، منازل مردم و... در کارنامه خدمتی خود ثبت و درج کردند.

 
 
صالحی به فداکاری‌های کادر درمان و مدافعان سلامت در زمان شیوع کرونا اشاره کرد و خاطرنشان شد: خادمیاران رضوی نیز در این برهه از زمان برای رفع محرومیت در زمینه تهیه مایحتاج خانوارهای بی‌بضاعت تلاش و همتی مضاعف داشتند.
 
 
وی در ادامه همچنین به راه‌اندازی طرح جشنواره خدمت در حوزه خادمیاری اشاره و بیان کرد: این جشنواره به این منظور راه‌اندازی شده است تا خادمیاران فعالیت‌های الگویی ارائه دهند و آن را در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت کنند.
 
 
مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران به جایگاه استان مازندران در بین سایر استان های کشور در بحث جشنواره خدمت اشاره کرد و یادآورشد: مازندران در نخستین جشنواره خدمت موفق به کسب جایگاه سوم کشور شده است.
 
 
وی با بیان اینکه خادمیاران رضوی مازندران در دومین جشنواره خدمت نیز 3رتبه کشوری را از آن خود کردند، گفت: خادمیاران رضوی استان با ارائه و ثبت الگوها و ایده‌های نو و خلاق در سومین جشنواره خدمت، به هرچه پویاتر شدن فعالیت خادمیاران رضوی کمک کنند.
 
 
صالحی، ایده های خلاقانه و نوآورانه و فعالیت های برتر و الگویی را محورهای این جشنواره اعلام کرد و افزود: این جشنواره با هدف تقویت شبکه خادمیاری، توانمندسازی مخاطبین(خادمین و مخدومین)، جلب مشارکت مردمی به خصوص یاوران رضوی وایجاد حال و هوای امام رضایی در سارسر کشور درحال برگزاری است.
 
وی آخرین مهلت ارسال اثر به این جشنواره را دی ماه سال جاری اعلام کرد و گفت: آئین اختتامیه این جشنواره همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.
 
صالحی با بیان اینکه صاحبان 16اثر برتر در سطح ملی به همراه خانواده های خود از سفر معنوی مشهر الرضا(ع) بهره مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای حضور در این جشنواره جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت اثر در سامانه خادمیاری به آدرسkhademyari.razavi.irمراجعه نمایند.
 
وی در بخش دیگر سخنانش به تعطیلی موقت کشیک حرم مطهر رضوی در پی اوج گیری مجدد کرونا اشاره و اظهار کرد: از 28مرداد تا اطلاع ثانوی تمامی کشیک های حرم خادمیاران رضوی لغو و به فرصت دیگری موکول شده است.
 
صالحی به اجرای طرح مدافعین سلامت 2اشاره کرد و افزود: خادمیاران رضوی با ورود به سامانه خادمیاری به می توانند هر کدام از مصادیق خدمتی شامل تامين هزينه هاي دارويي اقشار محروم و نيازمند، تامين كپسول اكسيژن، دستگاه اكسيژن ساز و مديريت توزيع و امانت سپاري به بيماران محروم بستري در منزل، توزيع ماسك در مناطق كم برخوردار و در بين محرومين، کمك رساني به كادر درمان در بيمارستان ها و درمانگاه ها با هماهنگي دانشگاه هاي علوم پزشكي استان، کمك به تغسيل و تدفين درگذشتگان كرونايي و مشارکت در طرح های جهادی مرتبط با حوزه سلامت را انتخاب و ثبت گزارش عملکرد داشته باشند.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها