آخرین اخبار :
کد خبر : 25242 پنج شنبه 6 خرداد 1400 صنعت
نیروگاه شهید سلیمی نکا

طي دوماه ابتداي امسال محقق شد:رشد حدود 24 درصدي توليد انرژي خالص در نيروگاه شهيدسليمي نكا/

نيروگاه شهيدسليمي نكا در دو ماه ابتداي امسال بالغ بر يك ميليارد و 617 ميليون و 783 هزار كيلووات ساعت انرژي توليد كرد. توليد بيش از يك ميليارد و 561 ميليون كيلو وات ساعت انرژي در نيروگاه نكا

      نيروگاه شهيدسليمي نكا در دو ماه ابتداي امسال بالغ بر يك ميليارد و 617 ميليون و 783 هزار كيلووات ساعت انرژي توليد كرد.

      مديرعامل شركت مديريت توليد برق نكا با اعلام اين خبر افزود از اين ميزان توليد حدود يك ميليارد و 561 ميليون و 300 هزار كيلووات ساعت انرژي خالص به شبكه سراسري برق كشور تحويل شد.

      محسن نعمتي ادامه داد مجموع انرژی خالص نیروگاه در دو ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 23.75 درصد افزايش داشت.

 وي با اشاره به اينكه در دو ماه اخير 64.4 درصد انرژي توليد شده در واحدهاي بخاري و 35.6 درصد در واحدهاي بلوك سيكل تركيبي بدست آمده است ابراز داشت با توجه به دشواري و حساسيت بسيار زياد نگهداري و بهره برداري از واحدهاي اين نيروگاه با گذشت بيش از 4 دهه کارکرد، بدليل قدمت و عمر بالاي تجهيزات، حفظ آمادگي واحدهاي اين نيروگاه براي توليد پايدار انرژي کار آساني نيست و لذا با توجه به نياز شبکه برق کشور و عليرغم همه محدوديتهاي موجود بويژه در شرايط سخت مقابله با ويروس کرونا، با همدلي و تلاش جهادي و شبانه روزي کارکنان نيروگاه، همه برنامه هاي پيشبيني شده در تقويم تعميراتي اعم از تعميرات نيمه اساسي و بازديدهاي دوره­اي واحدها به موقع به سرانجام رسيد و در حال حاضر تمامي واحدهاي نيروگاه جهت توليد پايدار برق در فصل تابستان و پيك مصرف با آمادگي كامل در مدار توليد قراردارند.

نيروگاه شهيد سليمي نکا با 4 واحد بخاري به ظرفيت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازي 137.6 مگاواتي، يک واحد بخار سيکل ترکيبي با ظرفيت 160 مگاوات و دو واحد توربين انبساطي 9.4 مگاواتي در مجموع با ظرفيت منصوبه 2214 مگاوات نقش موثري در پايداري شبکه سراسري برق کشور دارد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها