آخرین اخبار :
کد خبر : 25205 سه شنبه 31 فروردين 1400 اقتصاد

استاندار خواستار راه‌اندازی حمل‌ونقل بین‌المللی در مازندران شد

استاندار مازندران بر ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا و مسافر در استان به عنوان یکی از مطالبات دیرینه به منظور ایفای نقش فعال‌تر مازندران در تجارت خارجی شد.

به گزارش خبرمازندران به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در دیدار داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : مازندران از جمله استان‌های مهم در زمینه تردد مسافران و جا به جایی کالا از طریق بنادر بوده است و از این رو می‌بایست علاوه بر اقدامات راهداری فعالیت‌های حوزه حمل‌ونقل نیز با جدیت و نظارت دقیق تر انجام پذیرد.

وی تاکید کرد : با توجه به بنادر مهم و حجم بالای جا به جایی کالا از استان به سایر نقاط کشور ، می طلبد نگاه ویژه ای به تسهیل و راه اندازی شرکت های بین المللی حمل و نقل بار و مسافر در این خطه شود.

نبود شرکت‌ حمل‌ونقل بین‌المللی در مازندران مشکل دیرینه ای است که مانع رونق صادرات محصولات تولیدی این استان شده است. در حالی که مازندران تنها در بخش کشاورزی بیش از هفت میلیون تن تولیدات متنوع برای صادرات دارد ، هیچ شرکت حمل و نقل بین المللی در این استان فعالیت ندارد.

این در حالی است که طبق گزارش های رسمی دستکم پنج شرکت حمل و نقل بین المللی به نام و با سهمیه مازندران مجوز دریافت کرده و در سایر استان های کشور از جمله پایتخت فعالیت دارند و حاضر به حضور در استان و فعالیت مرتبط با صادرات در این جغرافیا نیستند.

استاندار مازندران که طی چند سال گذشته همواره پیگیر راه اندازی شرکت های حمل و نقل بین المللی در استان بود ، دستوری را از وزیر راه و شهرسازی برای مانع زدایی در مسیر دریافت مجوز راه اندازی این شرکت ها در استان دریافت کرده بود که تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

نبود شرکت حمل و نقل بین المللی بومی در مازندران سبب شده است تا طبق اطلاعات رسمی اتاق بازرگانی استان حدود نیمی از کالاهای تولیدی این خطه شمال کشور پس از انتقال به استان های دیگر از آنجا به نام همان استان ها به خارج صادر شود. در باره صادرات مرکبات وضعیت بدتر از این است چون تنها کمتر از ۱۰ درصد مرکبات مازندران با نام این استان و از طریق گمرکات آن صادر می شود.

جاده‌های مازندران برای راهداری مهم است

بر اساس این گزارش ، استاندار مازندران و معاون وزیر راه و شهرسازی در این دیدار که با محوریت بررسی پروژه های راهداری برگزار شد ، در باره وضعیت طرح های راهسازی استان و رفع مشکلات این حوزه با یکدیگر تبادل نظر کردند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور هم در این دیدار گفت :  جاده های مازندران محور توسعه همه جانبه استان محسوب می شود و از این رو تعریض و ارتقاء ایمنی جاده های مازندران جزء دغدغه ماست.

وی افزود : خوشبختانه در سال های اخیر اقدامات خوبی در جهت حفظ و ایمنی راه های ارتباطی در مازندران صورت گرفته است.

امانی گفت : تعامل و همدلی و مشارکت شخص اول استان و نمایندگان مجلس می تواند نقش موثر و تاثیرگذاری در تسریع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در حوزه حمل و نقل جاده ای در این استان داشته باشد.

معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این که محورهای مواصلاتی مازندران در شمار شریان های مهم کشور قرار دارد، هرگونه حمایت خود را از پروژه های عمرانی استان اعلام کرد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها