آخرین اخبار :
کد خبر : 22940 یکشنبه 14 ارديبهشت 1399 صنعت
نيروگاه شهيد سليمي نكا

تشريح فعاليت­هاي نيروگاه نكا در برنامه زنده سيماي مركز مازندران

فعاليت­ها و اقدامات برجسته نيروگاه شهيدسليمي با حضور مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا در برنامه زنده تلويزيوني بهار جانها تشريح شد.

در راستاي انعكاس خدمات كاركنان صنعت برق صورت پذيرفت:

تشريح فعاليت­هاي نيروگاه نكا در برنامه زنده سيماي مركز مازندران

      فعاليت­ها و اقدامات برجسته نيروگاه شهيدسليمي با حضور مديرعامل شركت مديريت توليدبرق نكا در برنامه زنده تلويزيوني بهار جانها تشريح شد.

       محسن نعمتي كه شامگاه روز چهارشنبه سوم ارديبهشت ماه به دعوت سيماي مركز مازندران در برنامه بهار جانها حضور يافته بود، در گفتگو با مجري اين برنامه به تشريح فعاليت­ها، اقدامات و برنامه ­هاي آتي نيروگاه بويژه در ميدان مبارزه با ويروس كرونا و توليد و اهداي محلول ضدعفوني كننده سطوح به سازمان­ها، نهادها و دستگاه­هاي اجرايي استان­هاي شمالي كشور پرداخت.

      باب گفتگو در اين برنامه با سؤالي در خصوص اقدامات برون سازماني نيروگاه جهت پيشگيري از شيوع ويروس كرونا آغاز شد كه نعمتي پاسخ گفت: ريشه كني اين ويروس و تلاش براي تأمين سلامت شهروندان نيازمند عزم همگاني است و همكاران ما با همين نگاه مسئولانه شبانه­روز و بصورت جهادي تلاش كردند و توليد آب ژاول را در برخي از روزها به بيش از صدهزار ليتر در شبانه روز افزايش دادند بطوري كه از 14 اسفند ماه تا كنون در750 مورد مراجعه براي دريافت اين محلول بالغ بر 2 ميليون و پانصدهزار ليتر در اختيار متقاضيان استاني و استان­هاي متقاضي در كل كشور قرار گرفت. 

      وي سپس لزوم ارتقاء آمادگي نيروگاه براي توليد پايدار انرژي در فصول مختلف سال را ضروري خواند و افزود: عمر مفيد واحدهاي نيروگاهي 30 سال است اما واحدهاي اين نيروگاه عليرغم اينكه 41 سال قدمت دارند بدليل توانمندي و تخصص بالاي كاركنان و پشتيباني، بهره برداري و انجام به هنگام و مناسب تعميرات و نگهداري و نيز اجراي پروژه­هاي بهينه ­سازي با قدرت و درخشان در عرصه توليد انرژي شبكه حضور مؤثري دارند.

           مديرعامل شركت مديرت توليدبرق نكا در ادامه به اهتمام جدي و موفقيت نيروگاه در زمينه حمايت از توليد داخلي و كاهش وابستگي به بيگانگان اشاره كرد و گفت: در سه سال اخير با پيگيري جدي و به بكارگيري ظرفيت علمي و تخصصي موجود داخلي توانستيم  35  هزار قطعه مورد نياز نيروگاهي را  بومي­ سازي كنيم و ديگر براي تأمين قطعات نيروگاهي نگراني وجود ندارد همچنين به منظور جلوگيري از موازي كاري و سرعت دادن به فرايند تأمين قطعات، تجارب خود را با ساير نيروگاه­ها به اشتراك گذاشتيم.

      نعمتي ثبت رکورد تولید ۴۴۰ مگاوات در واحد یک بخاری را در تابستان سال گذشته از افتخارات این مجموعه عنوان كرد و گفت: رساندن تولید یک واحد ۴۰ ساله به ظرفیت نامی کار دشواري بود ولي اين مهم با قابلیت‌های نیروی انسانی و ظرفیت‌ها و توانمندي­هاي موجود در اين مجموعه محقق شد و تحسين همگان را برانگيخت.

      وي سپس به افزايش 42 مگاواتي توان توليد و صرفه­ جويي 4000 میلیارد ریالي در سال گذشته اشاره كرد و خاطرنشان ساخت: در راستاي بهره­ برداري بهينه ­تر از وضعيت موجود از سال 97 چندين پروژه­ بهسازي، بازسازي و افزايش ظرفيت و يا رفع موانع توليد با هزينه­ اي بالغ بر دويست ميليارد ريال در واحدهاي بخاري و سيكل ­تركيبي اجرا شد كه در نتيجه در تابستان سال گذشته توان توليد واحدها در  مقايسه با تابستان سال ماقبل به ميزان 42 مگاوات ارتقاء يافت.

      نعمتی از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بلوک سیکل­ ترکیبی به ظرفيت 484 مگاوات خبرداد و افزود: در اجراي فاز اول اين طرح بزودي كار نصب دو واحد گازي آغاز و تا 2 سال آينده وارد مدار خواهند شد و در ادامه با احداث واحد بخار و تكميل بلوك سيكل­ تركيبي ظرفيت اسمي نيروگاه به 2700 مگاوات مي­رسد.

     اين برنامه همچنين در شامگاه روز پنج شنبه مجدداً پخش و به سمع و نظر بينندگان رسيد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها