آخرین اخبار :
کد خبر : 44513 چهارشنبه 18 مرداد 1402 صنعت
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران:

رفع چالش ها و طرح توسعه نيروگاه نكا به عنوان یک نیروگاه محوری نیازمند برنامه ای دقیق است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران در بازديد از نيروگاه شهيدسليمي نكا با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين نيروگاه با زیرساخت ­های موجود و ظرفیت­ بالای تولید انرژی یکی از سرمایه ­های مهم ملی است که نقش مهمی در تولید و تأمین برق مورد نیاز شبکه دارد.

      در این بازدید که سرپرست فرمانداری شهرستان نکا نیز حضور داشت، احمد توکلی نیروی برق را زیرساخت حیاتی و عنصری ضروری در پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: امروزه برق در شریان­ های زندگی مردم در جریان است و همه زیرساخت­ های تأمین کننده آسایش و رفاه زندگی مردم به برق متکی هستند.

      وی با اشاره به سختی فرایند تولیدبرق، از کار در شرایط دشوار نیروگاه ­ها با عناوین کار بزرگ و جهادگونه نام برد و افزود: خدمات کارکنان نیروگاه که در گرما و سرما و در شرایط سخت، منشاء خدمت هستند و زحمت می­کشند تا آسایش و نور و روشنایی را به خانه و کاشانه مردم هدیه ­کنند، قابل تقدیر و تحسین است.

      توکلی در ادامه با تأکید بر لزوم تسریع در رفع چالش­ و اجرای طرح توسعه نیروگاه نکا گفت: لازم است تا همه ما با همفکری و هم ­افزایی و در قالب برنامه­ای دقیق و زمانبندی شده در راستای رفع چالش­ ها و پایداری تولید و اجرای طرح توسعه حرکت کنیم تا این نیروگاه به جایگاه ممتاز گذشته برگردد و بتواند درخشان­تر از گذشته در عرصه تولید حضور داشته باشد.

        وی همچنین با ابلاغ سلام استاندار مازندارن به کارکنان نیروگاه، آمادگي استاندار و مجموعه مسئولان استانداری مازندران را برای همکاری و کمک در راستای تسهیل فرایند امور و پیگیری رفع چالش­ های نیروگاه اعلام كرد.

  سپس مرتضی رمضانی سرپرست فرمانداری شهرستان نکا نیز ضمن تقدیر از توجه ویژه سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران به رفع مشکلات نیروگاه گفت: با عزم و اراده موجود و با حضور نیروهای خوب، متخصص و دلسوز در این مجموعه مشکلات و دغدغه ­ها برطرف خواهد شد.

      در ابتدای این نشست مدیرعامل شرکت مدیریت تولیدبرق نکا به طرح چالش­های اساسی نیروگاه و ضرورت نگاه ویژه­تر و حمایت همه مسئولان استانی برای رفع مشکلات و کمک به نیروگاه برای برون رفت از مشکلات ناشی از عمر بالا و فرسودگی واحدها پرداخت.

      نوراله ادبی فیروزجائی از فرسودگی لوله­ های بویلر واحدهای بخار، کاهش سطح آب دریا برای تامین آب سیستم خنک کاری و کمبود آب مصرفی واحدها به عنوان مهمترین موانع و محدودیت­ های تولید در نیروگاه نکا یاد کرد و گفت: در صورت رفع این محدودیت ها، توان تولید واحدهای بخار در صورت گازسوز بودن می­تواند به حدود 400 مگاوات ارتقاء ­یابد.

     در این نشست همچنین محمدرضا عابدی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهیدسلیمی نیز ضمن تقدیر از توجه ویژه استانداری مازندران به نیروگاه خواستار کمک، حمایت و همراهی بیشتر مسئولان استانی جهت رفع مشکلات نیروگاه بویژه بحران تأمین آب نیروگاه شد.

  توکلی و همراهان همچنین از سیستم آب شیرین­کن، حوضچه آبگیر واحد بخار و اتاق فرمان واحدهای بخار بازدید و از نزدیک سختی فرایند تولید و نحوه فعالیت همکاران در شرایط دشوار محیط کار با دما و رطوبت بالای واحدها را مشاهده نمود.  

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها