آخرین اخبار :
کد خبر : 31361 شنبه 18 دي 1400 صنعت
نیروگاه نکا

همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س): پيکرمطهرشهيد خوشنام دوران دفاع مقدس در نيروگاه شهيدسليمي نكا آرام گرفت

در دهه بصيرت و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پيکر مطهرشهيد گمنام دوران دفاع مقدس در نيروگاه شهيدسليمي نکا تشييع و در جوار يادمان شهداي نيروگاه آرام گرفت .

      در دهه بصيرت و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پيکر مطهرشهيد گمنام دوران دفاع مقدس در نيروگاه شهيدسليمي نکا تشييع و در جوار يادمان شهداي نيروگاه آرام گرفت .

       سيدمهدي رکابي مسئول امور ايثارگران نيروگاه شهيد سليمي نکا با اعلام اين خبر افزود: اين شهيد گمنام که 18 بهار را پشت سر گذاشته بود از شهداي عمليات کربلاي پنج است که در شمار پيکرهاي پاک جامانده رزمندگان در منطقه شلمچه تفحص و در نيروگاه شهيد سليمي تشييع و به خاک سپرده شد.

  رکابي با بيان اين نکته که نيروگاه نکا مشهد 25 شهيد در دفاع مقدس مي باشد ادامه داد: به جهت بهره مندي همکاران از فيوضات معنوي شهداي دفاع مقدس، هماهنگي خاکسپاري يکي از شهداي گمنام در اين مجموعه انجام شد که با موافقت ستاد حفظ آثار و ارزشهاي دفاع مقدس استان مازندران، پيکر پاک اين شهيد عزيز طي آيين باشکوهي و با مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بر روي دستان پر مهرکارکنان و ميهمانان تشييع و در جوار يادمان شهداي نيروگاه آرام گرفت.

    در ادامه مراسم محسن نعمتي مدير عامل و رئيس هيات مديره شرکت ضمن تشکر از حضور گسترده همکاران و ميهمانان در مراسم تشييع پيکر پاک شهيد گمنام گفت: تجليل از شهداي گمنام، ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و مايه بقاي انقلاب اسلامي است و به برکت شهداي انقلاب، امروز ايران اسلامي درعرصه هاي ملي و بين المللي بر قلل رفيع و منيع افتخار ايستاده است.

 نعمتي با اشاره به اين نکته که عزت، آرامش و امنيت کشور مديون خون شهدا است افزود: شهدا سرمايه و ذخاير عظيم هر ملتي هستند که با تقديم جان خود آرامش و امنيت را به جامعه هديه دادهاند و مي بايست براي جامعه و نسل هاي آينده به عنوان الگو و اسوه قرار گيرند و بيان اين مطلب، رسالت امروز ما است.

   دراین برنامه پیام محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی به مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این شهید گرانقدرقرائت شد.

 خاطر نشان ميشود نيروگاه شهيدسليمي نکا در دوران دفاع مقدس طي سه مرحله در 15 آذر سال 65، هفتم مهر 66 و چهارم خرداد 67 آماج شديدترين حملات هوايي دشمن بعثي قرار گرفت و در اين بمبارانها 25 نفر از كاركنان به فوز عظيم شهادت نائل آمدند و 93 نفر مجروح شدند، اما اين نيروگاه عليرغم گستردگي خرابيهاي ايجاد شده با همت بلند كارکنان خود دوباره احيا شد و اکنون با بيش از 4 دهه بهره برداري همچنان بالنده و استوار در عرصه توليد برق در كشور حضور مؤثري دارد.

    اين نيروگاه با احتساب شهدا و جانبازان جبهه هاي حق عليه باطل در مجموع 33 شهيد و 154 جانباز تقديم آرمانهاي مقدس انقلاب اسلامي نموده است

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها