آخرین اخبار :
کد خبر : 25237 سه شنبه 4 خرداد 1400 فرهنگ

بودجه ملی به رویداد 2022 اختصاص می دهیم / رويداد 2022 و معرفي فرصت‌هاي گردشگري ساري

علي اصغر مونسان در افتتاحيه دبيرخانه كميته شهر خلاق در راستاي برگزاري رويداد 2022 كه در بوستان ولايت ساري افتتاح شد، اظهار كرد: رويداد 2022 اهدافي مانند معرفي منطقه به عرصه بين‌الملل را پيگيري مي‌كند.

به گزارش خبر مازندران، علي اصغر مونسان در افتتاحيه دبيرخانه كميته شهر خلاق در راستاي برگزاري رويداد 2022 كه در بوستان ولايت ساري افتتاح شد، اظهار كرد: رويداد 2022 اهدافي مانند معرفي منطقه به عرصه بين‌الملل را پيگيري مي‌كند.

وي با اشاره به اينكه دستگاه‌هاي مرتبط، نمايندگان مجلس و شهرداري بايد با ايجاد هماهنگي به اين رويداد مهم بپردازند، افزود: فرصتي كه در عرصه بين‌المللي به وجود آمده بايد با جديت پيگيري شود و از اين فرصت بتوانيم به خوبي بهره‌برداري كنيم.

وزير ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با بيان اينكه مردم اين خطه بايد در جريان اين رخداد بين‌المللي قرار گيرند و در اين زمينه همكاري كنند، گفت: اگرچه شهر در اختیار شهردار است اما تکلیف دستگاه‌های دیگر نیز مشخص شود تا با همكاري و انسجام، اتفاق خوبي را رقم بزنيم.

اين مسئول خاطرنشان كرد: در آينده ديداري با مسئولان استاني در تهران خواهيم داشت تا علاوه بر امكانات استاني، بودجه ملي به اين رويداد اختصاص دهيم، ما با آنچه در توان داريم در كنار مردم مازندران هستيم تا رويداد 2022 به خوبي برگزار شود.


رويداد 2022 و معرفي فرصت‌هاي گردشگري ساري

جواد طالبي در اين مراسم اظهار كرد: شهرساری را به عنوان شهر خلاق معرفی کرديم تا با کمک خلاقيت شهروندان،  توسعه پايدار شهر با محوريت شهر گردشگري را  پايه گذاری  کنيم.

وي ادامه داد: ‌با توجه به  رويداد سال ۲۰۲۲ با محوريت شهر گردشگري بتوانيم موقعيت‌هاي گردشگري ساري را معرفي كنيم.

سرپرست شهرداري ساري با بيان اينكه پارک سکو تپه را به عنوان بزرگترین پارک جنگلی کوهستانی با مساحت هزار و ۱۶۰هکتار در اختیار داریم، تصريح كرد: پارک صفر آباد را در محور شمال شهر ساري جهت استفاده شهروندان و گردشگران در دست احداث داريم و زمينه‌هاي برگزاري رويداد 2022 فراهم است.

طالبي ادامه داد: نيازمنديم در اجراي رخداد 2022 كه ساري به عنوان پايتخت گردشگري كشورهاي عضو اكو انتخاب شده از كمك‌هاي وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي بهره‌مند شويم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تاسيس شهرداري بافت تاريخي و كهن شهر ساري، خاطرنشان كرد: اين طرح از سال 95 جزو طرح جامع شهرداري ساري است كه تاكنون بر زمين مانده است، شهر ساري از بافت تاريخي قابل توجهي برخوردار است و تاسيس اين شهرداري مي‌تواند در حفظ، نگهداري و احياي اين بافت موثر باشد.

طالبي با قدرداني از استاندار مازندران و نمايندگان مردم ساري و مياندورود در برگزاري رويداد 2022 گفت: نماينده دولت در مازندران و همچنين نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي در اين زمينه كمك‌كار ما هستند.


رويداد 2022 نيازمند بودجه ملي است

نماينده مردم ساري و مياندورود در مجلس شوراي اسلامي اين مراسم اظهار كرد: شهرداري ساري با هر آنچه در توان دارد در زمينه رويداد 2022 كه در آن ساري به عنوان پايتخت گردشگري كشورهاي عضو اكو انتخاب شده است تلاش مي‌كند تا اين رويداد در خور شان جمهوري اسلامي برگزار شود.

علی بابایی کارنامی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل این رویداد نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها است، افزود: در این زمینه نیاز است وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم به رویداد 2022 بودجه ملی اختصاص دهد.

افزودن دیدگاه

دیدگاه ها